Avatar billede kischi Novice
08. december 2008 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Configuration Error

Hej, jeg ved ikke om jeg har posted denne besked det rette sted, eftersom jeg ikke ved hvorfor fejlen opstår. Jeg prøver at uploade min side som jeg har lavet i c# og brugt "Microsoft sql server 2005"
Men når jeg prøver at se siden kommer den med en fejl som siger "Configuration Error" I kan se fejlen hvis i går ind på "http://www.radio.web.surftown.dk/" Den siger jo at der er noget i vejen med "web.config" filen.

Er der nogle som ved hvordan jeg løser fejlen?

På forhånd tak

Mvh. Adam
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 11:04 #1
Den kan ikke loade assembly "System.Web.DynamicData". Det har ikke noget med SQL Serveren at gøre. Det lyder som om at System.Web.DynamicData assemblien ikke er installeret på surftown. Jeg kender ikke System.Web.DynamicData assemblien, men et hurtigt søg på nettet får mig til at tro at denne er ny i .NET version 3.5. Det er meget muligt at surftown ikke har installeret denne version.
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 11:08 #2
Nu tjekkede jeg på min computer. Jeg har .NET 3.5 installeret, men jeg har ikke en System.Data.DynamicData assembly. Det kunne godt tyde på at denne assembly ikke er en del af frameworket som standard.
Avatar billede kischi Novice
08. december 2008 - 11:28 #3
ok så jeg burde spørge surftown om de kunne installere den eller er der en anden måde man ville kunne løse det på?
Avatar billede aaberg Nybegynder
08. december 2008 - 11:56 #4
Den eneste måde at løse det på, er nok hvis surftown vil installere det.
Avatar billede Syska Mester
08. december 2008 - 14:35 #5
Den er vist kun med i SP1 ...

// oUT
Avatar billede kischi Novice
08. december 2008 - 14:51 #6
Service pack 1 hvad?

Så det er stadig surftown som skal installere service pack 1 eller hvad?
Avatar billede Syska Mester
08. december 2008 - 17:25 #7
SP1 til .NET 3.5

Og ja ... det er suftwotn.

De skriver selv på siden: "ASP.NET 3.5 (medium trust)"

hvis de så har SP1 på ... så burde de også skrive det efter min mening, da der er mange nye/bedre ting med i SP1.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
08. december 2008 - 17:26 #8
http://www.asp.net/dynamicdata/

"Dynamic Data is part of the .NET Framework version 3.5 SP1 release. "
Avatar billede kischi Novice
11. december 2008 - 13:55 #9
Ok nu har jeg fået det til at virker så siden bliver vist.
Jeg skulle bare fjærne nogle af linjerne som gav fejl.
men nu connector den ikke til databasen, så man kan ikke se indholdet af databasen på siden.

Jeg bruger ms sql server 2005

Er der nogle som kan hjælpe mig med det problem?

Min connectionstring ser sådan ud:
<add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=212.97.133.33;Initial Catalog=kischi2_database;UID=kischi2_radio;PWD=kischi" providerName="System.Data.SqlClient"/>

Mvh. Adam
Avatar billede Syska Mester
11. december 2008 - 17:35 #10
Måske du bare skal bruge en anden "Data Source" addr når du kører det ved dem ..

Måske localhost eller et hostname som måske er blevet oplyst i den information du fik da du oprettede dit webhotel.

// ouT
Avatar billede kischi Novice
25. januar 2011 - 17:09 #11
Lukker lige her, tak