Avatar billede skrupsak Nybegynder
04. november 2008 - 10:31 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fjern navn fra Googles søgeresultat

Hej eksperter
Jeg er interesseret i at fjerne mit navn fra Googles søgeresultat, således en søgning på mit navn ikke (længere) giver et resultat.
Er det muligt og i såfald, hvordan skal jeg bære mid ad?
På forhånd tak og mvh. Skrupsak
Avatar billede w13 Novice
04. november 2008 - 10:32 #1
Opret dig på Googles webmastertools: https://www.google.com/webmasters/tools
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2008 - 10:40 #2
du kan kun fjerne egne sider fra google. du kan f.eks. ikke forhindre at jeg skriver noget om dig med navnet skrupsak nævnt som google så finder og nog nogen søger på skrupsak vil de så finde min side.

Emnet jeg tror du har gang i hedder reputation management og her fjerner man ikke sider (det kan man jo ikke) man styre hvad der findes på en given søgning
Avatar billede skrupsak Nybegynder
04. november 2008 - 11:04 #3
Hej Bufferzone og W13
Jeg fik muligvis ikke udtrykt mig helt klart.
Det handler om, at jeg har forladt en virksomhed, som jeg ikke længere ønsker at blive identificeret med, idet jeg er selvstændig.
Hvis en kunde f.eks. søger på mit navn, ønsker jeg således ikke, at der kommer noget frem om mit tidligere virke.
Det er således ikke et spørgmål om at fjerne sider, hvor mit navn forekommer, men blot at man ikke får henvisninger til disse sider, hvis man udelukkende har søgt på mit navn.
Reputation Management - hmmm. Hvis du (Bufferzone) vurderer, at det er løsningen på mit problem, kan du så fortælle lidt mere om det?
På forhånd tak
Skrupsak
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2008 - 11:11 #4
Du kan ikke fjerne din gamle virksomheds sider fra google, men du kan skrive sider, der, for dit navn, placerer sig bedre end din gamle virksomhed således at når jeg søger på dit navn, så er det dine sider jeg finder først og ikke dem der ligger fra din gamle virksomhed.

Dette er dog ganske hårdt arbejde der tager en del tid, men du skal have gang i blogs og andre muligheder for at lave online indhold og sø sørge for at dit navn fremgår tydeligt i det du skriver. På denne måde vil du kunne fortrænge (hvis du gør det ordentligt) din gamle virksomheds sider fra de første sider i google
Avatar billede madx Nybegynder
04. november 2008 - 11:32 #5
Udover det bufferzone skriver, så vil den bedste effekt jo være at du fjernes fra kilden dvs. at du kontakter virksomheden - eller måske bare nogen af dine gamle kollegaer, som vil gøre dig en tjeneste - og får hjælp til at dit navn fjernes.

Derudover vil det selvfølgelig være godt, at dit navn forbindes med nogle andre forhold gennem indhold på andre sites, linkedin, facebook, blogs ect. Alle tiltag i den retning kan med rette håndtering bidrage til at de kommer øverste.

- og så er det ik engang snyd :-)
Avatar billede skrupsak Nybegynder
06. november 2008 - 22:45 #6
Hej bufferzone og madx
Ikke just de løsningsmulighedder jeg havde håbet på, men jeg takker selvfølgelig for indsatsen.
Håber I er tilfredse med pointfordelingen.
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 08:56 #7
Du har ikke lukket pointdelingen, såvidt jeg kan se ;-)

Men iøvrigt, hvilke svarmuligheder tænkte du på?
Avatar billede skrupsak Nybegynder
07. november 2008 - 11:18 #8
Hovsa det med pointfordelingen gik galt for mig - heldigt for bufferzone - beklageligt for madx.
Avatar billede madx Nybegynder
07. november 2008 - 12:48 #9
æren tæller også ;-)