Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 10:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

fjerne ikke eksisterende links på google

Jeg har lagt en ny website ud på nettet www.ptcc.dk, sendt sitemap ind til google via webmasterværktøjer.

Sitemapen blev godkendt.

Jeg har rettet i nogle af mappestrukturene på websitet(eks.: www.ptcc.dk/klubber/odense.htm er blevet ændret til: www.ptcc.dk/tai_chi_klubber/odense.htm) og har efterfølgende oploadet det og sendt en nye sitemap til Google (som er blevet godkendt)

Nu er det sådan at Google fortæller at jeg har "døde" link (404), hvilket jeg godt er klar over, da jeg har ændret mappestrukturen - Men søger man på google så kommer de frem, men går man ind på dem, så virker det som om siden ikke eksisterer. Det er for at sige det lige ud, noget l...

Vil det være en godt ide at gå ind på webmasterværktøjer og anvende: værktøjer - fjern websider. Jeg spørger fordi jeg ikke har prøvet det før og jeg vil være sikker, at hvis jeg fjerne: www.ptcc.dk/klubber/odense.htm, at den så stadig acceptere: www.ptcc.dk/Tai_chi_klubber/odense.htm??

Jeg vil gerne gør det rigtige, da det er en nye hjemmeside der lige er blvet lanceret.. Så jeg er lidt panisk, specielt når jeg via google kommer ind på døde sider (som ikke er døde)

Håber på hjælp

De bedste hilsner
Bonaparte
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 10:25 #1
Indtil du får det fjernet, kan du uploade de manglende sider. Men bare blanke og med en omdiregering til den nye side.

  // Steeven
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 10:42 #2
Hej Steeven:)

Det lyder da meget fornuftigt. Hvordan laver jeg sådan en omdirigering?

Vil du anbefale at jeg venter til google for indekseret de nye oploadet sider, eller skulle jeg gå ind på webmasterværktøjer og fjerne dem?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 11:02 #3
Har lige kigget rundt påå nettet.. Kunne det gøres således:?

<meta http-equiv="refresh"
content="0;URL=http://www.ptcc.dk/Tai_chi_klubber/odense.htm">
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 11:40 #4
Lige præcis!

Du behøver ikke noget tekst på siden, for hvis dette står i head-delen, omdirigeres besøgeren straks til en anden, inden selve siden åbnes.

I Webmastertools klikker du på
Værktøjer > Fjern webadresser > + Ny anmodning om fjernelse

Så vælger du den øverste mulighed, da det er enkelte sider, du skal have fjernet fra Google. Klik på Næste.
Her angiver du nu den komplette sti til den side, der ikke længere eksisterer.

Du kan ikke her fjerne sider fra Googles index, som stadig findes. Kun sider med særlige anvisninger om dette, eller sider der, som i dit tilfælde, kommer med fejlmelding om, at siden ikke findes, kan fjernes fra indexet.

Hvad mener du præcist med: "Vil du anbefale at jeg venter til google for indekseret de nye oploadet sider, eller skulle jeg gå ind på webmasterværktøjer og fjerne dem?"

  // Steeven
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 12:18 #5
Det er jo meget lige til:)

Så selv om jeg har lavet redirect, på eks.: http://www.ptcc.dk/klubber/odense.htm (lavet som blanke side)så kan jeg godt bede google om at fjerne dem som en 404.
logisk set, så er siden jo ikke mere end 404 da jeg igen har oprette siderne?

Ved ikke om du forstår hvad jeg mener:)

Det hvad jeg mener er; at jeg går udfra, at google fjerne de døde link og erstater dem med de nye jeg har lagt (når den engang kommer forbi og registrerer ændringerne)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 12:37 #6
Nå ja! Det er selvfølgelig rigtigt.

Hvis du opretter siderne igen, så kommer der ikke længere 404-fejl, og så vil Google ikke fjerne siden :)
Undskyld, jeg rodede lige lidt rundt i det.

Du kan vælge at sætte en omdirigering på siden, og så blot slette siden senere. Google kommer forbi af og til, og hvis siden pludselig ikke indeholder noget som helst, så vil Google fjerne den fra høje placeringer. På det tidspunkt kan du slette siden selv og dernæst fjerne den fra indexet i Webmastertools.

En anden måde du kan bruge er, at opsætte din egen 404-fejlmeddelelse. Det er der flere oplysninger om i Webmastertools. Så kan du forklare, hvilket websted, man er kommet til, og du kan placere links, som leder besøgeren hen til den korrekte side. Men det er stadig en 404-fejlside, og du kan derfor godt sende en "Fjernelsesanmodning" til Google.

  // Steeven
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:29 #7
Godt man er lidt vågen;)

Jeg tror jeg vælger måde nr. 2:)

Tak for hjælpen
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 13:31 #8
ups..:)

vil du have dine point.. skal du vidst markere svar
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 14:14 #9
Jo tak.
:)

Generelt, så foregår alt med hensyn til Google meget utilregneligt - tidsmæssigt altså. Der kan gå flere uger, måske måneder, før ændringer kan ses. Man kan også være heldig, at det er klaret indenfor få timer.
Men det er naturligvis også hele pointen i Google's strategi; Ingen kan på noget tidspunkt regne noget som helst ud, om hvornår og hvordan sider vises i deres søgeindex.

Jeg håber du finder ud af, at få opsat 404-meddelelsen.

  // Steeven
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:39 #10
Tak - Ellers må jeg bare spørge igen;)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 14:51 #11
Tusind tak. Du spørger bare løs...

  // Steeven
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 14:55 #12
Men hvis en side opdateres meget ofte (f.eks. Eksperten.dk, som hele tiden har nye spørgsmål og indlæg), så indekserer Google den også meget ofte.

Læg f.eks. mærke til, at helt nye Eksperten-spørgsmål og for den sags skyld også YouTube-videoer kan findes på Google næsten med det samme.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 15:44 #13
Google indekserer jo ud fra, hvor stor relevans en side har, hvilket bestemmes ud fra mange forskellige ting. Aktivitet på en side er nok en vigtig faktor.

  // Steeven