Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2008 - 15:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql med ASP.net

Jeg har nogle problemer med at forbinde til MYSQL databaser med visual studio 2008.

Det jeg ønsker mig er et integreret MYSQl værktøj. Optimalt set kunne ejg godt tænke mig et DAL fra LINQ til MYSQL. Hvad er der af muligheder for det som er gratis?? Hvordan kan jeg sætte det op osv.

Jeg har siddet og bakset med MySQLs Net/Connector, men den virker til at være ustabil. Den smider heletiden en exception og i IDE'et skal jeg hvert andet øjeblik indtaste mit kodeord, og hvis jeg ikke skal det får jeg enten en "fatal fejl" eller får rent faktisk lov til at se mine data. jeg sidder på en vista maskine med IIS7, men serveren det skal sættes op på er en 2003 server
Avatar billede nidyahou Praktikant
07. oktober 2008 - 15:48 #1
det jeg rigtig godt kunne tænke mig er at finde ud af hvordan jeg kan bruge DBLINQ til at sætte MYSQL op med Linq.
http://code.google.com/p/dblinq2007/
Avatar billede montago Praktikant
10. oktober 2008 - 23:56 #2
dblinq er ikke nær så integreret med Visual Studio som MSSQL er, hvor man trækker og slipper.

det er også kun med MSSQL at man får alle værktøjerne i VS08 med (db diagrammer osv)

med dblinq skal man køre en EXE/BAT fil som generere din database mapning (som Visual Studio normalt gør)

alt dette står i dblinq's manual...

dblinq skulle så hvidt jeg ved det, være Intellisense aktivt...
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. oktober 2008 - 17:29 #3
yir jeg fangede den aldrig helt - lukker