Avatar billede infelix Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:33 Der er 1 kommentar

Autofilter i VB der udregner total værdien i 4 forskellig steder!

Hej alle,

jeg har et spørgsmål vedr. muligheden for at bruge VB istedet for Autofilter i Excel og på denne måde også regne den totale værdige i 4 forskellige koloner med de sorterede data!!

Altså, jeg har et regneark der hedder "2008" og derinde har jeg tal og tekst værider! Hele række 1 indholder overskrifter til de forskellige koloner helt frem fra "A" til "DF!! dette betyder så at alle de værdier som jeg buger er dokumenteret fra række 2 til ca.4000!!

I kolonne "R" vil jeg gerne vise alle de data der har noget at gøre med ordet "Cost", altså når jeg bruger Autofilter så vælger jeg bare "contains = Cost"!! Derefter skal kolonne "V" være lige med "T", i autofilter plejer jeg at vælge "equals = T"!

Og på denne måde bliver der sorteret i mit regneark og mine tal, og derefter kan jeg finde den totale værdi i hver enkelt kolonne (DC,DD,DE og DF).

Til sidst vælger jeg det produkt jeg gerne vil se den totale værdier fra, og dette gøres i kolonne "S" og her er er fire produkt kategorier: "A" , "B + C" , "D" , "E"

Så det jeg tænker på er, om det her kan gøres meget nemmere og hurtigere med VB?!? Fordi nu skal jeg mange gange ind og sortere i de forskellige kolonner manuel!!

Håber I kan hjælpe, på forhånd tak...
Avatar billede infelix Nybegynder
07. oktober 2008 - 08:48 #1
Virkelig ikke nogen der har et forslag?!?:(