Avatar billede strikerdk Novice
05. oktober 2008 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tilføje MIME-types i .NET (C#)(IIS)

Hej Eksperter.

Jeg har en web-applikation, som giver mulighed for upload og download af forskellige filtyper.

Applikationen ligger på et webhotel jeg ikke selv administrerer, og derfor har jeg ikke mulighed for selv at tilføje MIME-types til IISén på serveren. Det irritere mig en del, da det jo som bekendt ikke altid er default filtyper brugerne sender frem og tilbage.

Hvad er normal procedure for at omgå dette problem - kan man tilføje MIME-typer i koden (C#), eller beder man webhotellet om at tilføje de manglende MIME-typer på serveren?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2008 - 16:12 #1
Hvis filerne serves af IIS kan du ikke gøre noget.

Hvis du server filerne med et download script, så har du 100% frihed til at sætte
content-type som du vil.
Avatar billede strikerdk Novice
05. oktober 2008 - 17:13 #2
Som det er nu - er applikationen ret simpel.
Filerne bliver uploadet som binære filer - altså fysiske filer direkte op i en fysisk folder.
VHA. C# vises filerne i en simpel label som links - meningen er så bare, at brugeren skal højreklikke på filerne, og klikke "Gem som" osv.

På denne måde er det vel kun serveren der kan administrerer mime typerne?
Avatar billede strikerdk Novice
05. oktober 2008 - 17:17 #3
Smider lige uploadkoden:

protected void button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        string ImagesFolder = "Files";
        string savePath;
        string saveFile;

        savePath = Path.Combine(Request.PhysicalApplicationPath, ImagesFolder);

        saveFile = Path.Combine(savePath, Upload.FileName);

        if (Upload.HasFile)
        {
            Upload.SaveAs(saveFile);

            label1.Text = "File is uploadet";
            fileName.Text = Upload.FileName;
        }
        else
        {
            lablel1.Text = "fail!";
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2008 - 17:43 #4
Ja. Hvis der linkes direkte til filerne, så er det IIS.
Avatar billede strikerdk Novice
05. oktober 2008 - 20:59 #5
okay - tak arne.
Vil du smide et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2008 - 21:09 #6
ok