Avatar billede carstensuurland Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:10 Der er 5 kommentarer

Flere spørgsmål i et - lidt tricky

Hej Eksperter

Jeg roder med at lave et cms - jeg har min backend på plads. Der er objekter man kan hive frem, som har indhold og alt det der.

Jeg skal nu til at bygge et framework ovenpå min backend. Dvs. en skal som gør det muligt at præsentere de data der ligger i mit cms.

Jeg vil gerne give cms-brugeren mulighed for, at tage ét givent stykke indhold (typisk en eller anden artikel) og efterfølgende kunne angive følgende:

1) Hvilen skabelon skal artiklen vises med? (dynamisk valg af præsentationstemplate) Aller helst vil jeg bare gerne have X antal master templates som man så bare kan putte indhold i.

2) Hvilken URL skal artikel kunne tilgåes fra (dynamisk oprettelse/fortolkning af URL'er) Her vil jeg gerne give brugeren fuldstændig frihed, sålænge de almindelige url regler overholdes.

Spørgsmålet er hvordan...? Nogle gode ideer?
04. oktober 2008 - 21:09 #1
Så vil jeg spørge om, hvorfor i alverden du vil lave et CMS ?
Avatar billede montago Praktikant
10. oktober 2008 - 23:58 #2
ditto - der findes lidt for mange CMS'er derude til at det kan betale sig at rode med det selv... med mindre man virkelig insistere på at gøre det selv.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
11. oktober 2008 - 00:09 #3
Tror I tager fejl... Der findes mange programmer der kan opsætte en hjemmeside for dig... det har intet med content management at gøre. Det er rent layout gejl.
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
11. oktober 2008 - 00:10 #4
Content Management er håndtering af tekster og information. Ikke bare 10 sider i en træstuktur
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
11. oktober 2008 - 00:17 #5
F.eks har jeg arbejdet i en bank, hvor vores CMS (som jeg bl.a. har lavet) håndterede over 200.000 dokumenter - kan man gøre det i f.eks. DotNetNuke...?
Der er brug for et CMS - et rigtigt CMS!