Avatar billede skolen Nybegynder
26. juni 2001 - 16:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

søgemaskine til egne hjemmesider!

Så er der igen mange poing at tjene!
www.bibel-skolen.dk  har mange hjemmesider! Over 1000, og flere af dem er rimelig lange.
Disse mange filer (hjemmesider) ligger nu i 10-12 forskellige mapper, men de kunne godt flyttes over så
de alle sammen kom til at ligge i den samme mappe.
Der er flere af dem der besøger bibel-skolens hjemmesider, som mener at det er meget vanskeligt at finde
noget bestemt, og jeg er enig med dem.
Nu er det så, at i skrappe piger og drenge kommer ind i billedet.
*** Er der et eksisterende søgeprogram, som jeg kan uploade til bibel-skolen, således at de der besøger
bibel-skolen kan søge i alle 1000 filer ved en søgning?
*** Eller er der en af jer der kan lave et sådant program?

Jeg vil give 100 poing for oplysninger om et GODT eksisterende søgeprogram der kan bruges!
Hvis det skal programmeres så er der 300 poing!

Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2001 - 16:18 #1
lytter med
Avatar billede jonaskn Nybegynder
26. juni 2001 - 16:19 #2
skal det vær asp/php ?
Avatar billede jonaskn Nybegynder
26. juni 2001 - 16:21 #3
asp: den søger ien access database:
http://www.netstuff.dk/redirect.asp?mode=redirect&id=59
så skal du bare skrive det ind i basen
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 17:29 #6
Kik på http://www.atomz.com/
Den virker fuldstændig som du store søgemaskiner og der er er også mulighed for at ændre udsenet, så den passer ind i dit design.

Den er gratis at bruge, hvis det ikke er en kæmpe site du har.

Du skal IKKE selv til at programmerer asp/php eller andet sjovt og den virker uanset hvilket type web-hotel du har.
Avatar billede skolen Nybegynder
26. juni 2001 - 20:12 #7
*** jonaskn - jeg prøvede at klikke på det link du har givet, men jeg kunne ikke se noget af interesse, men måske er det mig der ikke forstår at se ordemntlig efer.
*** microtec - den link du har givet ser meget interesant ud, men selv efter at jeg havde tilmeldt mig og fået pasword var det stadig ikke muligt for mig at se et eksempel eller downloade en prøve på hvordan ATOMZ virker
Avatar billede microtec Nybegynder
26. juni 2001 - 22:08 #8
skolen >>

Hvis du vil se hvordan den virker uden selv at oprette en søgemaskine, kan du bare prøve \"Search\" lige før du logger ind.
Husk designet er der tilpasset så det passer til deres site. Du kan ændre udsende, farver og mange andre ting, så den passer ind i dit eget design.

1. Log in.
2. Vælg \"Templates\".
3. Vælg en template og udfyld informationerne.

Det er særdeles let. Til sidst får du en HTML-kode, der skal indsættes på din site.
Du kan til enhver tid logge ind og ændre udsendet af din søgemaskine.
Hvis du er lidt skrap, behøver du ikke benytte de færdige templates, men kan tilpasse søgemaskinen, så den passer nøjagtig ind i dit design. Det gør du med \"the Atomz Search Template Language\".
Avatar billede skolen Nybegynder
27. juni 2001 - 09:44 #9
ET  STORT  TAK til dig microtec!!!!
for dine svar og hjælp til at få opretten en søgemaskine på bibelskolens hjemmesider
de 100 p, som du ærligt har fortjent er overført til dig!
Avatar billede microtec Nybegynder
27. juni 2001 - 10:22 #10
skolen >> Jeg takker også. Rart at kunne hjælpe :o)