Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 11:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

bedste CMS?

Hej

Jeg er på udkig efter et godt CMS, og har hørt meget godt om joomla, men jeg kan ikke lide Php og vil gerne have et system som virker med .net, gerne C# og ASP

Har fundet dotnetnuke, nogle som kender et bedre system end dette?

Når jeg tænker på et godt system, mener jeg et som er stort, stabilt og giver mulighed for tilrettelser, så det kan bruges kommercielt.
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2008 - 11:35 #1
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2008 - 11:36 #2
Ok, det kom så på engelsk! Sådan går det når man sidder og skriver engelsk i et andet forum på samme tid :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. september 2008 - 11:53 #3
Hvis det skal være open source så umbraco :)..
Avatar billede olebole Juniormester
30. september 2008 - 11:58 #4
<ole>

MOSS

/mvh
</bole>
Avatar billede jokkejensen Novice
30. september 2008 - 14:03 #5
Hæh nok lidt tungt at konfigurere :)
Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 15:13 #6
synes umbraco ser meget lækkert ud, men skal man have en kommerciel licens for at sælge websites med umbraco CMS?

til olebole: forstår ikke helt hvad du mener :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. september 2008 - 15:42 #7
Olenbole KAN have ment dette: http://www.cmswatch.com/About/Press/200611MOSSPortal/

ja, du skal have en licens for at sælge websites med Umbraco.
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2008 - 16:02 #8
fastwrite: er du sikker?

Dette er taget fra Umbracos licens:
Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal in the Software without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is furnished to do so, subject to the following conditions:

bla bla bla...

Se hele licensteksten her:
http://www.umbraco.org/about/license

Jeg synes det lyder som om at man godt må sælge det!?

Nu skal det siges, at jeg er ingen jurist, så det er meget muligt jeg tager fejl.
Avatar billede driis Nybegynder
30. september 2008 - 18:56 #9
Hvis det må være kommercielt (som i, at licensen koster penge ;-), så er der en række gode alternativer. MOSS selvfølgelig som Ole nævner men i mange tilfælde vil det være overkill. Et dansk udviklet CMS som jeg har gode erfaringer med, er Sitecore (http://www.sitecore.net). Men igen, det kommer an på hvad størrelsen og ambitionen for projektet er. Til et mindre site ville jeg ingen problemer have med at vælge Umbraco.
Avatar billede Skynet Mester
30. september 2008 - 20:12 #10
til driis:
Vil du fraråde brugen af Umbraco til store sites, og evt. hvorfor?

Fordelen ved dotnetnuke, er også at der er lavet en bog af Wrox i hvordan man installerer og koder i systemet, så vidt jeg kan se, er der ikke andre CMS hvor der er et godt forlag som har lavet en vejledning i hvordan man udvikler systemet.

http://www.wrox.com/WileyCDA/WroxTitle/Professional-DotNetNuke-4-Open-Source-Web-Application-Framework-for-ASP-NET-2-0.productCd-0471788163.html
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2008 - 21:08 #11
Alle systemerne har gode guides til installation. Det er muligt at det bare er DotNetNuke der rent faktisk har en papirbog, men alle systemerne har gode guides. Hvis du absolut vil have dem på papir, kan du jo printe dem ud.

Men DotNetNuke er helt klart et godt alternativ. :-)
Avatar billede Skynet Mester
01. oktober 2008 - 10:24 #12
tak for hjælpen, jeg synes alle har bidraget med noget jeg kan bruge, så dem der ønsker points bedes sende et svar..
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2008 - 10:30 #13
:-)