Avatar billede janny Nybegynder
20. september 2008 - 16:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriver kan ikke installeres

Hej

Jeg har i dag købt en ny ekstern skærm til min bærbare. Skærmen (HP w2207h) er fundet og virker for så vidt også.

Når jeg genstarter Windows (Vista) kommer "Ny hardware fundet" (hver gang), den vil så installere skærmdriveren, som den også har fundet, men install afbrydes med beskeden "adgang nægtet"

Så denne proces skal jeg igennem hvergang windows startes.

Nogen der har et bud?

JH
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. september 2008 - 16:37 #1
Er du logget ind som administrator på din computer? Eller har du kommet til at blokerer programmet i din firewall?
Avatar billede janny Nybegynder
20. september 2008 - 18:21 #2
Hej

Er administrator, og med firewall slået fra: adgang nægtet!

JH
Avatar billede janny Nybegynder
20. september 2008 - 18:37 #3
Avatar billede freekyzone Nybegynder
20. september 2008 - 20:35 #4
Har du prøvet at hente de nyeste driver:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3696169&taskId=135&prodTypeId=382087&prodSeriesId=3696168&lang=en&cc=us

- måske dumt spørgsmål - men prøv det lige :-) ... Vista er en historie for sig selv...
Avatar billede janny Nybegynder
20. september 2008 - 20:59 #5
har hentet nyeste driver.

Fandt denne, som præcis beskriver mit problem, fulgte anvisninger, men får stadig samme fejl: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=da&cc=dk&docname=c01393328&product=3543988&lang=da&printable=no&encodeUrl=true&

prøvede derefter denne: http://www.portrait.com/dtune/hpw/enu/support_help.html

stadig samme fejl.

JH
Avatar billede janny Nybegynder
27. september 2008 - 09:41 #6
Hej.

Svar fra HP support:

Løsningen er, hvis du har installeret softwaren fra CD'en, at køre en fuld systemgenoprettelse, og derefter sætte skærmen til, og lade Vista finde driveren.

Fuld systemgenoprettelse fra harddisken

Tag al eksternt hardware fra, og tag internet forbindelsen fra.

1. Tryk F11 ved opstart lige efter HP invent billedet.
2. Klik på avanceret
3. Sæt et hak i systemgenoprettelse, og tryk næste
4. Nu kan du vælge om du vil tage backup først eller du ikke vil tage backup. Vælg den uden backup.
5. Tryk næste.
Nu starter reinstallationen. Det tager lang tid.

Det er en fordel at tage backup inden du overhovedet starter recovery manageren.

Så er det lige jeg spørger: skal jeg så igennem installation af alle mine programmer igen, opdateringer, opsætning af mail og internet mm. ?? - eller holder denne systemoprettelse fingrene fra disse ting?

JH
Avatar billede janny Nybegynder
18. august 2010 - 16:42 #7
lukket