Avatar billede gabestokken Nybegynder
18. september 2008 - 09:54 Der er 8 kommentarer

Videresende på samme domæne

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr videresendelse af besøgende, som umiddelbart havner på en "Siden kan ikke findes" - den eksisterer nemlig ikke mere.

Jeg havde en topliste på mit site www.langkawi.dk (opbygget med php-fusion) men har nu slettet denne, da der ikke var andet end problemer. Når folk nu har klikket sig frem til min tidligere topliste, som jo ikke eksisterer mere, vil jeg gerne have, at de bliver videresendt til samme domæne, men til en helt ny mappe. www.langkawi.dk/v7

Ligeledes vil jeg gerne have, at samtlige gæster der kommer til sitet www.langkawi.dk/et-eller-andet-tilfældig-tal bliver sendt videre til www.langkawi.dk/v7

Altså uanset hvilken side af www.langkawi.dk folk kommer ind på, om siden stadig findes eller ej, så skal de videre til www.langkawi.dk/v7
(v7 er den nyeste version af php-fusion - og nej, jeg kan ikke opdatere fra den version jeg har nu - 5.01)

Serveren er IKKE en windows server, og dermed ikke til IIS.

Hvordan gøres det lettest? Og det skal være let, tak. Er absolut n00b vedr ting som dette her.
Avatar billede gnoname Praktikant
18. september 2008 - 15:22 #1
Det kan sættes op i Apache - hvis det er Apache du kører på?
Avatar billede gabestokken Nybegynder
18. september 2008 - 17:21 #2
Det er : Server API  Apache 2.0 Handler
Hvordan gør jeg det?  Hvis du kan forklare det meget grundigt og detaljeret, så vil jeg blive meget glad!  :-)
Avatar billede gnoname Praktikant
18. september 2008 - 20:55 #3
Du kan

1) Benytte Apache module (mod_rewrite):
  Tilføj flg. i filen: httpd.conf

  RewriteEngine On
  RewriteRule /.* http://www.langkawi.dk/v7/ [R]

2) Benytte Apache module (mod_alias):
  Tilføj flg. i filen: httpd.conf

  Redirect / http://www.langkawi.dk/v7/

eller

  Redirect permanent / http://www.langkawi.dk/v7/
Avatar billede gabestokken Nybegynder
22. september 2008 - 09:09 #4
Hej

Jeg er ikke helt med... hvor er det jeg skal tilføje de ting du skriver?
Det er da ikke noget der ligger på serveren, eller hur?
Avatar billede gabestokken Nybegynder
23. september 2008 - 15:42 #5
Hov... glemte lige at spørge/tilføje en ting. Hvis folk indtaster en url, på f.eks en gif jeg har liggende, så skal de IKKE videresendes til v7 mappen. Kan det stadig lade sig gøre?
Avatar billede gnoname Praktikant
24. september 2008 - 23:01 #6
Hvis du har rådighed over din egen Apache installation er det i filen httpd.conf du skal tilføje tingene. Hvis du ikke har rådighed over din egen server er der vist ikke så meget at gøre (udover at bede din hostprovider om at foretage ændringerne).

Ang. sp. om ikke at videresende/redirecte når der er tale om en gif-fil, så er det jo lidt mere omstændeligt - jeg tror dog at det kan lade sig gøre med RewriteRule.
Avatar billede gabestokken Nybegynder
25. september 2008 - 09:40 #7
Hmmm... prøver lige et andet spørgsmål.. kan det lade sig gøre, at videresende til en bestemt mappe, såfremt folk indtaster en url på min hp der IKKE findes?
Findes url'en, skal folk blive på siden der er indtastet, og dermed ikke sendes videre til den nye mappe.
(så kan jeg jo bare lade diverse gif's o.s.v. ligge tilbage, og slette den gamle side)
Avatar billede gabestokken Nybegynder
29. september 2008 - 08:28 #8
Har jeg oprettet mit spørgsmål et forkert sted?