Avatar billede gabestokken Nybegynder
11. september 2008 - 16:50 Der er 7 kommentarer

Videresende på samme domæne

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr videresendelse af besøgende, som umiddelbart havner på en "Siden kan ikke findes" - den eksisterer nemlig ikke mere.

Jeg havde en topliste på mit site www.langkawi.dk (opbygget med php-fusion) men har nu slettet denne, da der ikke var andet end problemer. Når folk nu har klikket sig frem til min tidligere topliste, som jo ikke eksisterer mere, vil jeg gerne have, at de bliver videresendt til samme domæne, men til en helt ny mappe. www.langkawi.dk/v7

Ligeledes vil jeg gerne have, at samtlige gæster der kommer til sitet www.langkawi.dk/et-eller-andet bliver sendt videre til www.langkawi.dk/v7

Altså uanset hvilken side af www.langkawi.dk folk kommer ind på, om siden stadig findes eller ej, så skal de videre til www.langkawi.dk/v7
(v7 er den nyeste version af php-fusion - og nej, jeg kan ikke opdatere fra den version jeg har nu - 5.01)

Hvordan gøres det lettest? Og det skal være let, tak. Er absolut n00b vedr ting som dette her.
Avatar billede Syska Mester
11. september 2008 - 23:10 #1
1. Du har oprettet spm i den forkerte kategori.

2. Du kan på IIS redirect alt trafik til dit domain over til en undermappe ... jeg ved dog ikke hvad muligheder du har ... hvor dit site er hostet.
Avatar billede gabestokken Nybegynder
12. september 2008 - 07:30 #2
1. jeg er jo ikke ekspert  ;-)

2. Jeg kender slet ikke IIS - forklar venligst, tak  :-)
  Sitet bliver hostet hos www.elitehost.dk
Avatar billede Syska Mester
12. september 2008 - 08:12 #3
nej, også derfor jeg gør dig opmærksom på det. :-)

Tror det er nemmere hvis du ringer til dem og spørger om deres webserver er en IIS ( Microsoft produkt )

// ouT
Avatar billede gabestokken Nybegynder
16. september 2008 - 08:36 #4
Serveren er ikke en windows server, og dermed ikke IIS.
Nogen gode ideer til hvordan jeg så får al trafik, uaset hvilket link folk kommer fra, om det stadig findes eller ej, dirigeret over i den nye mappe jeg har oprettet?
Avatar billede gabestokken Nybegynder
18. september 2008 - 09:49 #5
Ok... hvad er mon den rigtige katagori at oprette dette spørgsmål i?
Jeg prøver mig frem..... ciao.
Avatar billede Syska Mester
18. september 2008 - 10:16 #6
Jeg vil nok oprette det i:
http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webservere/Apache/

Da du har sagt at det er på en Apache det hele kører ... håber det kan hjælpe dig lidt på vej.

og så er det nok noget "mod_rewrite" du skal have gang i ... men ved ikke hvordan det laves :-)

//
Avatar billede gabestokken Nybegynder
18. september 2008 - 17:23 #7
ok, takker :-)
har oprettet det et sted... ved ikke om det er det rigtige sted... men det går vel nok  :-)