Avatar billede vagnvg Nybegynder
05. september 2008 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fanges http://www.mit.dk/fil.pdf i .net/c#

Jeg vil lave bruger adgangskontrol på pdf filer.
I min sql-base, ved jeg om bruger (cookie) har rettigheder til pågældende pdf fil, men hvordan afviser jeg hvis bruger ikke har rettigheder ? pdf-filerne ligger i filsystem og ikke i sql-base.
Avatar billede vagnvg Nybegynder
05. september 2008 - 12:06 #1
Problemet for mig er, at en .pdf ikke fanges i global.asax
Avatar billede driis Nybegynder
06. september 2008 - 11:20 #2
Jeg antager at du er på IIS server.

Problemet består i at kun nogle filendelser per default er sat op til at køre igennem ASP .NET. Dette sker for at sikre høj performance (idet, hvis det er en statisk fil, kan IIS sende bytes ud meget hurtigere, hvis ikke den først skal køre requestet gennem ASP.NET motoren - lidt forsimplet).

I dit tilfælde har du brug for at få requests for .pdf kørt igennem ASP .NET. Det gør du ved opsætning i IIS.

For IIS6 er proceduren:
* Find dit site i IIS Server Manager.
* Højreklik på det og vælg properties.
* Vælg fanen "Home Directory"
* Klik på "Configuration". Du kan nu se dine script mappings.
* Klik på Add
* I boksen der fremkommer, indtaster du stien til aspnet_isapi.dll. På min maskine er det C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_isapi.dll
* Extension skal være ".pdf"
* Klik OK.

Nu bliver Pdf requests kørt gennem ASP .NET.
Avatar billede vagnvg Nybegynder
06. september 2008 - 17:31 #3
Det var lige i øjet.
Tak - du fortjener alle point.
Det havde jeg ikke selv fundet ud af - havde forsøgt forskellige ting.
Nu har jeg kun problemet med at kunne gøre det i mit web-hotels control panel :-)
Avatar billede vagnvg Nybegynder
06. september 2008 - 17:37 #4
Jeg har trykket Accpeter - men indlæget går ikke i ' accepteret svar' ??
Avatar billede driis Nybegynder
06. september 2008 - 19:11 #5
Det kan nok godt være et problem at få det konfigureret på webhotellet ;-)
Måske en venlig mail til dem kan gøre det - det er efter min erfaring lidt forskelligt  om man kan få lov at have individuel opsætning på IIS websitet på et webhotel.

Du skal markere mit navn til venstre for at acceptere.