Avatar billede simsen Mester
03. september 2008 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

String or binary data would be truncated

Hej,

Jeg har et mega problem og er ved at rive håret af mig selv.....

Jeg har en tabel i MS2005, hvor jeg har 19 rækker. Jeg tilføjer så via asp.net en masse tekst til en bestemt række og kolonne (helt nøjagtigt 7441 tegn). Den tekst, jeg tilføjer til feltet, kommer korrekt ind i databasen og jeg kan også hente det ud igen (via asp.net) uden problemer......

Problemet kommer først, hvis jeg så vil ind i Management Studioen og ændre noget i rækken, så får jeg følgende fejl:

The data in row 6 was not comiitted.
Error Source: .Net SqlClient Data Provider
Error Message: String og binary data would be truncated.
The statement has been terminated.

Jeg har checket 100.000 gange........ feltet, jeg tilføjer noget til er ntext....... Jeg har forsøgt at ændre det til et text felt også uden success. Jeg kan bare ikke ændre i den række længere. Og det HAR jeg brug for at kunne - altså også fra Management Studio.

Nogen der har nogen som helst ideer?

mvh
simsen :-)
Avatar billede hrc Mester
03. september 2008 - 09:41 #1
Hvilken længde har NText'en?
Avatar billede hrc Mester
03. september 2008 - 09:43 #2
Hov, det spørgsmål skulle ikke afsted. Jeg ved godt at NText er variabel op til 2Gb unicode eller ej, men spørgsmålet er om Management Stud. forsøger at flytte flere tegn ind i feltet (<crlf> eksempelvis).

I dokumentationen er der en SET TEXTLENGTH som jeg så ikke kunne finde noget om - måske kan den noget.

... men hvorfor laver du det ikke sådan at du retter feltet via asp.net?
Avatar billede simsen Mester
03. september 2008 - 11:10 #3
hrc
Jeg retter også felterne via asp.net - det er når jeg (som jeg lige har været igennem) har en ny felt der skal tilføjes rækken, og jeg så skal have indsat noget i den række (kan være default værdi), det går galt.....
Avatar billede simsen Mester
03. september 2008 - 11:12 #4
hrc
Hov - og tro mig - det er p..... irriterende at skulle manuelt ind og oprette en ny tabel med det nye felt, copy/paste hvert felt ind for alle rækker (og glemme alt om den ene felt) - og så tilføje feltet via asp.net - det er slet og ret ikke holdbart i længden.....
Avatar billede simsen Mester
04. september 2008 - 11:21 #5
lukker - ikke løst :-/