Avatar billede denny Nybegynder
29. august 2008 - 14:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan man download java JDBC driver jtds1.1.jar

Hej alle,

Jeg skal bruge en JAVA JDBC driver "jtds1.1.jar", ved i hvor kan jeg find hen? Jeg har prøvet at undersøge i "sourceforge" men jeg kan kun find 1.2.x.x. men ikke den gammel.

Jeg skal bruge til "MS SQL server 2005".

Mange hilser
Denny
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 15:08 #1
Maa man spoerge hvorfor du ikke vil bruge nyeste jTDS eller Microsofts egen ?
Avatar billede denny Nybegynder
29. august 2008 - 17:15 #2
jeg har selvfølige brugt nyest version som er "jtdstds-1.2.2" fra http://sourceforge.net/ men så få jeg fejl "[DataSourceMetaData] javax.naming.NameNotFoundException: og selv dokumentaion af program stå er der ovenstående version.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 17:22 #3
Den fejl vil med stor sandsynlighed ikke blive loest med en anden driver.

Fejlen siger at det navn du bruger til at slaa op i JNDI med ikke findes.

Det er noget som kan og skal fixes i konfigurationen af den connection pool
du saetter op.
Avatar billede denny Nybegynder
29. august 2008 - 17:56 #4
humm... jeg synes det har jeg gjort men det ser ud som om det kigger slet ikke.
jeg har MS SQL server 2005 og f.eks på server:min_server og DB navn:min_db og brugernavn og password. Men hvorfor finder den ikke?
Avatar billede denny Nybegynder
29. august 2008 - 18:20 #5
du har ret:) det lykkes
Avatar billede denny Nybegynder
29. august 2008 - 18:21 #6
du skal da også har point..

tak for det Arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 19:09 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 23:14 #8
så mangler du bare at acceptere svaret