Avatar billede Skynet Mester
23. august 2008 - 17:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

servernavn? MSSQL

Hej

Jeg har prøver for første gang at skabe kontakt til MSSql via SQL Server Management Studio Express, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive som server navn, jeg får en fejl meddeles om at jeg kan prøve at "ping" men hvordan gør jeg det?

Make sure that you have entered the correct server name on the client, and that you can resolve the name of the server from the client. To check TCP/IP name resolution, you can use the ping command in the Windows operating system.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 17:28 #1
Det plejer at være PCNAVN eller PCNAVN\SQLEXPRESS man connecter til.
Avatar billede Skynet Mester
23. august 2008 - 17:35 #2
Tak, det er PCNAVN\SQLEXPRESS ved mig, jeg giver points

http://www.aquesthosting.com/HowTo/Sql2005/connect.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
23. august 2008 - 18:17 #3
så smider jeg et svar