Avatar billede Skynet Mester
22. august 2008 - 16:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne Server Management Studio

Hej

Jeg har den fulde version af visual studio 2008, og har har installeret SQL Server Management Studio, men jeg kan ikke åbne programmet.

Der står mange steder at det skal åbnes her
To launch Microsoft SQL Server, click Start -> (All) Programs ->  Microsoft SQL Server 2005 -> SQL Server Management Studio

Men når jeg har kun
Microsoft SQL Server 2005 -> Configuration Tools

Nogle som ved hvordan jeg starter programmet?
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
22. august 2008 - 18:01 #1
SQL Server Management Studio er Client Tools som følger med SQL Server 2005, og IKKE noget der følger med Visual Studio. Hvis du har adgang til en sql server 2005, så kan du starte installeren op, og vælge at installere "Client Tools" :)
Avatar billede Skynet Mester
22. august 2008 - 18:41 #2
Jeg mener bestemt at jeg har sql server 2005, så hvordan starter jeg installationen af Client Tools? hvilken mappe ligger exe. filen som skal aktiveres?
Avatar billede Skynet Mester
22. august 2008 - 21:22 #3
det er meget mærkeligt at jeg ikke kan finde
Microsoft SQL Server Management Studio Express, når jeg har installeret den, måske er det pga noget med vista?, når jeg prøver at gøre mig til administrator ved SQL server area configuration får jeg fejl
Avatar billede Skynet Mester
22. august 2008 - 22:41 #4
har nu afinstalleret og gen-instarlleret, og nu er det der, nu kan jeg bare ikke få forbindelse til sql'en, den siger noget med at den ikke tillader fjernforbindelser
Avatar billede Skynet Mester
22. december 2010 - 18:10 #5
.