Avatar billede jezpez Nybegynder
19. august 2008 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette genvej til en Windows tjeneste/services - Hvordan ?

Hvordan opretter jeg en genvej (evt. til skivebordet) til at starte/stoppe en tjeneste i Windows tjenester/services ?
Jeg er lidt doven anlagt mht. hver gang at skulle gå ind i Computeradministration for at starte/stoppe enkelte tjenester. Det må kunne gøres på en lettere måde :)
Spørgsmålet er bare hvordan ?
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 19:23 #1
Hvis det bare er en genvej til
H-klik på skrivebord, vælg NY, vælg Genvej
sriv dette i feltet:
%SystemRoot%\system32\services.msc /s
Klik på Næste, klik på Udfør
Nu har du en genvej på skrivebordet der hedder: services.msc
Avatar billede jezpez Nybegynder
19. august 2008 - 20:49 #2
Tak for info. Det er altid rart at blive klogere. Men jeg skulle nok have formuleret mig lidt mere præcist. Det jeg efterlyste var en genvej til at starte/stoppe en specifik tjeneste. Selvom dit svar ikke nøjagtigt var det jeg søgte (men tæt på) medvirkede det til løsningen på problemet. Dit svar kombineret med min gode ven Google, gjorde at jeg fandt løsningen. Og da jeg ikke kan dele sol og vind lige mellem dig og Google, er pointene dine. Tak for hjælpen :)
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 20:54 #3
Fint nok, da du ikke skrev hvilken tjeneste, så gik jeg udfra at det blot var til Windows tjenester/services :-)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede jezpez Nybegynder
19. august 2008 - 21:15 #4
Den er bare i vinkel. Med den genvej er jeg kun 1 klik væk fra den tjeneste det drejer sig om :) Så dit svar er absolut brugbart :) Jeg skulle blot ændre lidt i stien og tilføje et enkelt parameter, så virker genvejen til at starte tjenesten til mit antivirus program (ESET NOD32)Så nu er alt som det skal være. Tak for det.

Det er en rum tid siden jeg sidst oprettede et spørgsmål, så det med at tildele point skal lige på plads igen :)
Lav et svar og du får dine point :)
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 21:23 #5
Svar er lagt. Du skal blot markere mit navn i venstre side og derefter tykke på acceptere :-)
Avatar billede jezpez Nybegynder
19. august 2008 - 21:35 #6
Det er hermed gjort :)