Avatar billede ordmanden Nybegynder
19. august 2008 - 11:12 Der er 1 kommentar

Hjælp til at genetablere Outlook-kalender og Firefoxindstillinger

Hej, i weekenden brød min pc sammen. Efter diskchk optræder Windows-skrivebordet nu med langt færre ikoner, og alle mine programindstillinger oi Office er væk - maskinen er, som første gang jeg åbnede den. Mine data er intakte (havde også backup), men der er flyttet voldsomt rundt på dokumenterne. Har prøvet systemgendannelse, men maskinen husker ikke sin "fortid"

Jeg har disse spørgsmål:

OUTLOOK (2002): Hvordan får jeg Outlook til at indlæse min eksisterende .pst fil, hvor mine mails, indstillinger, kalenderinfo og kontaktpersoner er?

FIREFOX: Kan jeg få genetableret cookies, bogmærker m.m. i browseren? Hvad hedder evt. den fil, hvor oplysningerne er gemt?

GENERELT: Hvad i alverden kan der være gået galt med min maskine?

På forhånd 1000 tak for hjælp!

Ordmanden
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2008 - 15:25 #1
Hvad der er galt, ved jeg ikke - det kan være mange ting. Men det giver ikke mening at begynde at reetablere maskinen, før du har fundet ud af det.

Det kan skyldes virus, som det kan skyldes et harddisk-headcrash.

Når den er så langt ude, ville jeg tage komplet backup af det hele, og reinstallere maskinen helt fra bunden af. Herefter ville jeg begynde at kigge på opsætning af diverse programmer.

M.h.t. outlook er det nemmest at grundkonfigurere den hurtigt, og så erstatte den ny (næsten tomme) PST fil med den du har med data i.