Avatar billede idiotbarn Nybegynder
17. august 2008 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Email 1.1 til Email 3.5 - Connection refused

Hej
Jeg sidder med et lidt underligt problem. Jeg har et 1.1 projekt som sender mails ud. Det kører fint, og er lavet med:

System.Web.Mail.SmtpMail.SmtpServer.Insert(0,"localhost:26");
...
System.Web.Mail.SmtpMail.Send(msg);

Min 3.5 derimod, forsøger jeg med:
SmtpClient smtp = new SmtpClient("localhost", 26);
smtp.Send(mail);

I 1.1 projektet sender den  mailen fint, men i 3.5 får jeg fejlen:
No connection could be made because the target machine actively refused it 127.0.0.1:26

Jeg forstår ikke helt hvor forskellen er, med mindre 3.5 kører med færre rettigheder default.
Nogen der har en god ide?
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
18. august 2008 - 18:39 #1
Jeg kan konstatere at det er min egen fejl, jeg har fået udleveret port 26, og den har virket hidtil, men efter en tur gennem telnet, kunne jeg konstatere, at det rent faktisk var port 25 den kørte på (som jo også er standard.) Hvorfor det har virket når jeg før har angivet 26 er mig et mysterium... det eneste jeg kan komme i tanke om, er om .net 1.1 prøvede standard indstillingen hvis den angivne ikke virkede... undre mig meget...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2008 - 18:55 #2
Jeg mener at maaden man angiver port i .NET 1.1 er:

msg.Fields.Add("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport", 25);

Jeg gaetter paa as den bare har smidt alt fra kolon af vaeke, fordi det ikke er et
validt hostnavn.