Avatar billede mosskov Praktikant
15. august 2008 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Custom connection string

Jeg vil gerne prøve at lave hjemmesider
Jeg vil starte med at lave alt det som er vist i ”Dreamweaver 8 i praksis ”
Det gå også godt men der hvor jeg skal forbinde en access-database med siden på prøve web-stedet
På c:\inetpub\wwwroot\LennartCykling\db\LennartCykling.mdb.
Kan jeg ikke komme videre da jeg får fejl. [Microft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet er for langt.
Er der en der vil hjælpe mig lidt videre ???
Avatar billede pepsiman Juniormester
16. august 2008 - 00:05 #1
hej.
Jeg kan måske hjælper dig,men prøver her: http://www.globe.dk/dreamweaver8_praksis/

jeg bruger også dreamweaver. har ikke prøvet med DM 8 som du bruger. jeg bruger php.

held og lykke
Avatar billede pepsiman Juniormester
16. august 2008 - 11:40 #2
hej

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_LennartCykling_STRING
MM_LennartCykling_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=E:\Inetpub\wwwroot\LennartCykling\db\LennartCykling.mdb"
%>
Avatar billede mosskov Praktikant
19. august 2008 - 23:02 #3
Hej pepsiman
du må undskylde at jeg først kommer tilbage nu

er der et bestemt sted i code at jeg skal skrive det ind ??
jeg er helt nybegynder.
Avatar billede pepsiman Juniormester
20. august 2008 - 21:07 #4
det går op for mig at jeg kan ikke alligevel hjælpe dig..

men prøve at bruge:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=ODBC+Driver+Manager&x=4&y=6

det kan hjælper dig til at finde noget,du har bruger for.. det hjælper ret meget. jeg bruger "søgmakine" ofte.
Avatar billede mosskov Praktikant
31. august 2008 - 17:38 #5
Jeg fandt selv ud af det.