Avatar billede sbeier Nybegynder
28. juli 2008 - 18:27 Der er 1 kommentar

DirectX - Lock vertexbuffer

Jeg er for nylig begyndt at rode lidt rundt med directX i c#.
jeg har lavet et Mesh objekt og hentet data fra en fil.
Nu vil jeg så gerne have fat i de data der ligger i meshens vertexbuffer, men jeg er kun interesseret i informationer om hvor punkterne er.
Meshen har vertexformaten Texture0, PositionNormal, Texture1.

Jeg ved jeg kan bruge Lock til at få data ud af bufferen, men det er ikke kun positions data.

Så.. er der nogen der ved hvordan dataerne i en vertexbuffer gemt, eller en metode til at sotere alt undtagen positionsdata fra?
Avatar billede sbeier Nybegynder
29. juli 2008 - 18:11 #1
I figured it out.. i created a CustomVertex.PositionNormalTextured, and loaded the data into that.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester