Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
23. juli 2008 - 11:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbn skabeloner som knap i værktøjslinje

Hej Eksperter.

Jeg prøver at tilpasse min værktøjslinje med en knap som åbner "Nyt dokument" vinduet med alle tilgængelige skabeloner.

Hvor finder jeg den?
23. juli 2008 - 11:51 #1
Hvilken version af Word?
Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
23. juli 2008 - 12:02 #2
Word 2003 - sorry. :-)
Avatar billede lwi Nybegynder
23. juli 2008 - 12:37 #3
filer new
Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
23. juli 2008 - 12:57 #4
Hej lwi

Jeg beklager den dårlige formulering at mit spørgsmål.

Den åbner kun "nyt dokument" værktøjslinjen i højre side af min Word. Ikke dialogboksen/popup vinduet "Skabeloner på denne computer".

Ved du hvor jeg finder den?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. juli 2008 - 19:51 #5
Vælg Funktioner > Tilpas > fanen Kommandoer. Hvis du vil have din knap synlig i alle dokumenter, skal du sørge for, at der i feltet nederst i dialogboksen Tilpas er valgt ”Normal.dot”. Klik på Filer i venstre side af dialogboksen. Nu kan du i højre liste se kommandoen ”Ny…” (det skal være den med prikkerne efter). Træk ”Ny…” til den ønskede placering i en værktøjslinje.

Hvis du med det samme vil sikre dig, at du får gemt Normal.dot (hvis det var den, du valgte), kan du holde Skift nede, mens du vælger Filer. Vælg nu kommandoen ”Gem alle” og vælg Ja, hvis du bliver spurgt, om du vil gemme Normal.dot.

NB Det er muligt, at de angivne danske skærmtekster ikke er helt korrekte. Jeg kigger lige nu i en engelsk Word 2003.
Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
23. juli 2008 - 20:42 #6
Hej Lene

Mange tak for dit udførlige svar.

Det er ikke på ”Ny…” jeg har udfordringen, men skridtet efter.

Jeg ved ikke om man må lave links til hjemmesider herpå denne side, da jeg er helt ny, men jeg håber min naivitet bliver tilgivet.

Når jeg trykker på ”Ny…” på værktøjslinjen får jeg følgende skærmbillede:

http://www.cowfoot.dk/nyt_dokument.bmp

Derefter skal jeg så trykke på ”Skabeloner på denne computer” (se cirkel)

Hvor det vindue jeg søger en genvej til kommer frem:

http://www.cowfoot.dk/skabelon_menu.bmp

Opgaven er at få en værktøjslinjeknap som giver mig Skabelon-vinduet direkte.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. juli 2008 - 22:16 #7
OK. Jeg troede umiddelbart du ville have det til at virke på samme måde som hvis du vælger Filer > Ny – og det var det, jeg beskrev.

Gør i stedet sådan: Vælg i dialogboksen Tilpas ”Alle kommandoer” i venstre side. Find så i højre side kommandoen ”FilerNyDialogboks” (FileNewDialog) – det er den, du skal trække til værktøjslinjen. Resten af beskrivelsen er den samme som før.
Avatar billede cowfoot1 Nybegynder
23. juli 2008 - 23:07 #8
Der var den!!! Mange tak!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. juli 2008 - 23:49 #9
Velbekom. For det tilfælde, at dine point skal afsættes, har du her et svar.