Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 20:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows services - Hjælp mig igang

Hej eksperter,

Jeg søger uddybende definition af Windows services samt brugen af dem og ønsker samtidig en god tutorial eller lignende til at oprette en service og få den til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 20:41 #1
God ide at starte med MSDN:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/d56de412(VS.80).aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2008 - 20:47 #2
Nielle har skrevet en artikel om det:
  http://www.eksperten.dk/artikler/1166
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 21:37 #3
Mange tak!
Nielle skriver i sin artikel, at jeg skal vælge Windows Service under New Project i VS - men den findes på min liste over muligheder. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2008 - 21:58 #4
Hvilken version af VS bruger du? Som skrevet i Nielles artikel, skal den være Prof+.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 10:32 #5
Jeg bruger VS 08 Express.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2008 - 15:10 #6
Du kan godt skrive hele koden selv i Express, men du har ikke nogen wizard til
at saette dig igang.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 23:47 #7
Hm, ok. Hvordan skaffes det fulde?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juli 2008 - 00:13 #8
Det fulde ?

Den fulde VS koster penge.

Den fuld ekod ekan du bare taste ind eller copy paste ind.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 02:48 #9
Okay. Så må jeg prøve copy-paste... Men det bliver senere.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 02:49 #10
Jeg tror, jeg har fundet Visual Studio 08 Pro nu... Gratis, that is. Det finder jeg ud af, når jeg kommer hjem og får mit torrent-program op at køre om et par uger.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 18:00 #11
Skønt. Nu har jeg endelig fået Pro downloadet men har også en del at se til. Jeg skriver lige igen senere.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2008 - 10:41 #12
Hm. Nu har jeg endelig fået gang i skidtet. Jeg leger lige lidt med det :)
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2008 - 22:32 #13
Sååådan! Nu har jeg kikket lidt på det... Og jeg tror da også, jeg har lavet en fungerende service :)

MEN: Hvordan får jeg den installeret og kørt? Jeg har prøvet at anvende installutil, men da kom servicen vist ikke frem på Windows' liste. Jeg brugte:
Kør -> intallutil "blabla\minservice.exe"
Og jeg ledte i listen over services fundet under Denne Computer [Kontekstmenu] Administrer.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2008 - 15:29 #14
Ingen forslag? Ellers afbryger jeg projektet og fortsætter direkte med at lære C++ (som jeg alligevel skal til at i gang med).
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2008 - 23:23 #15
Hvad skriver den ved:

intallutil "blabla\minservice.exe"

?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 02:32 #16
?
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2008 - 08:21 #17
For pokker... Jeg må have glemt tråden. Kan jeg få dig til at smide et svar? Jeg får ikke rodet med services foreløbigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2008 - 14:04 #18
ok