Avatar billede cdull Nybegynder
19. juli 2008 - 21:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datalagring til program lokalt på maskine

Hej.

Jeg vil lave et program i C# som skal køre lokalt på brugerens maskine. Jeg skal derfor have noget datalagring, som skal kunne bruges uden installation af nogle ting, udover programmet selv.
Regner med at distribuere det i en MSI pakke, som brugeren installerer.

Hvad skal jeg bruge af datalagring som er hurtigst ved 1 bruger af gangen, og som ikke kræver anden installation for at virke. Nogle forslag?

I må også nævne andre ting jeg skal tage højde for, ved at distribuere et program på denne måde.
Det er ikke verdens største program, skal bare gemme noget data, og sælges direkte online, og være klar til download med det samme.

På Forhånd Mange Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 21:26 #1
En embedded database ?

Access/SQLServerCE/FireBird

(Access skal installeres men de fleste har Jet motoren installeret)
Avatar billede cdull Nybegynder
19. juli 2008 - 21:48 #2
Jeg er åben for forslag.

Hvilken af de 3 ville du vælge, og hvorfor?
Der skal ingenting være af installation fra brugerens side.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 21:56 #3
Jeg ville nok vælge Access (en Jet database = en MDB fil), fordi den kender
jeg bedst.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 21:58 #4
Men check lige på en af bruger PC'erne at de har Access OLE DB provider installeret.

Jeg har ikke set en PC i 10 år uden. Men hvis nu lige netop din virksomhed har
Danmarks mest trimmede Windows maskiner ...
Avatar billede cdull Nybegynder
19. juli 2008 - 22:00 #5
Mange tak.
Jeg tager dit råd til mig og vælger en Access database.

Dette er bare en standard access database fra office, right?

Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2008 - 22:07 #6
Jep.

Men du kan tilgå den på en maskine uden Access, hvis bare der installeret driver/provider.

Og et svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. juli 2008 - 22:10 #7
SQLite. En lille database der bare kræver en .NET dll.
http://sqlite.phxsoftware.com/

db4o. En .NET objektorienteret database, hvor du ikke behøver at skrive SQL. Denne database kan du lære at bruge på 10-15 minutter.
http://www.db4o.com/