Avatar billede coladrenge Nybegynder
19. juni 2008 - 11:52 Der er 4 kommentarer

mssql 2000 vs. mssql 2005 - afrunding af float

Hej

Er der nogen som ved om der er ændringer i 2005 i forhold til 2000 - det underlige er at jeg kører 2 fuldstændig ens databaser på henholdsvis 2000 og 2005. Hvis

Jeg laver en sum som nedenstående får jeg en diference på 13. decimal - er der nogen som kan give en forklaring på dette.
Det sjove er at hvis jeg scanner tabellen igennem så siger et program som jeg har lavet at alle rækker er ens.

SELECT    SUM(tidfra_default) AS Expr1
FROM        dbo.defaultAfskrivninger

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. juni 2008 - 11:59 #1
Sådan er det med kommatal på 'putere - det kan aldrig blive helt præcist. Forskellen kan ligge i rækkefølgen tallene bliver lagt sammen i, hvilket kan afvige mellem de 2 versioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2008 - 18:27 #2
Jeg gaetter paa at forskellen ligger i koden der formaterer output.

SQLServer FLOAT er en 64 bit IEEE FP. En saadan har ca. 15 betydende cifre.

De 15 betydende cifre *er* ens:

Jeg gaetter ioevrigt paa at det korrekte resultat er 8955,75 og den fejl skyldes
floating point egenskaber.

Den kolonne skulle sikkert have vaeret DECIMAL(18,2) eller saadan noget fremfor FLOAT.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2008 - 22:06 #3
coladrenge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 02:16 #4
?