Avatar billede dingemann Novice
16. juni 2008 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværks-logon før Windows' netværks-logon

Mit arbejde har bedt mig forsøge at lave et program til vores laptops der pinger hjem når de startes.
Mit spørgsmål er så hvor langt ud dette program kan startes fra. Fx forudser jeg problemer med at pinge hjem før brugeren har logget på Windows da Windows ikke initialiserer netværksindstillingerne før en bruger har logget på Windows.

Det omvendte spørgsmål er selvfølgelig: er det muligt at programmere something der logger på netværket (og hvordan?) mens Windows står og venter på logon? (Jeg ved godt spørgsmålet er dybere end som sådan - wireless logon er givet vis ikke det samme som at have snor i computeren)
Avatar billede dingemann Novice
16. juni 2008 - 12:11 #1
jeg har tydeligvis taget fejl. En ven mindede mig om at fx IIS'en virker selvom brugeren ikke er logget på...
Avatar billede dingemann Novice
23. juli 2008 - 13:18 #2
vi lukker og slukker