Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2008 - 10:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ekstern forbindelse til MS Sql 2005 Express

Hej
Jeg forsøger at forbinde til en MS Sql 2005 Express fra en linux maskine. Jeg har installeret unixODBC + FreeTDS. Jeg har følgende opsætning i /etc/unixODBC/odbc.ini:

[MSSQLTest]
Description    = Test SQL
Driver          = FreeTDS
Trace          = Yes
TraceFile      = /home/tmp/c5sql.log
Servername      = 192.168.0.104
Port            = 1433
Database        = SQLEXPRESS
UserName        = SysAdmin
Password        =

Og flg. i /etc/unixODBC/odbcinst.ini:

[FreeTDS]
Description            = FreeTDS
Driver                  = /usr/local/freetds/lib/libtdsodbc.so
UsageCount              = 1

Jeg kan godt forbinde med telnet til 192.168.0.104 port 1433, men når jeg forsøger med isql får jeg fejl.

# isql -v MSSQLTest
[S1000][unixODBC][FreeTDS][SQL Server]Unable to connect to data source
[ISQL]ERROR: Could not SQLConnect

Har forsøgt at Google fejlen, men synes ikke der kommer noget relavant frem.

Nogen idéer derude ? :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. juni 2008 - 15:01 #1
Kan du connecte til SQL-maskinen fra en anden windowsmaskine via. ISQL?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2008 - 15:06 #2
Har fundet fejlen. Havde ikke fået sat den op til både Windows Auth og SQL Server Login