Avatar billede simsen Mester
10. juni 2008 - 13:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Visio contra StoredProcedures

Hej,

Jeg bruger Visio til at vise relationerne mellem mine tabeller i en MS SQL 2005 database med Reverse Engenieering........ Det virker som det skal :-)

Nu vil jeg så frygtelig gerne at jeg også kunne vise mine Stored Procedures......Altså hvilke tabeller, der er relateret til hvilke stored procedures...... Lidt i stil med, så jeg kan se, hvad hvilke stored procedures gør.......

Jeg er slet og ret FOR doven til at lave det arbejde manuelt - altså åbne hver procedure jeg har og så lave en copy/paste ud et eller andet sted, af den kommentar tekst jeg har i hver procedure.....

Kan Visio vise mig et eller andet grafisk mht. storedprocedures (hvis ja.....hvordan) - eller findes der andre programmer der kan og hvilke?

mvh
simsen :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. juni 2008 - 19:37 #1
Vi bruger Document-X til dokumentation af databaser, vha. nogle tags i stored procedures, eks.vis
--##SUMMARY This stored procedure performs like a rocket...
--##REMARKS Watch out for the overwhelming speed of this SP-rocket

osv. osv. man har også mulighed for at definere egne tags, vi har lavet et par ekstra... ##REVISION, ##AUTHOR mm.

Tabellerne dokumenteres med extended properties og/ eller kan beskrives igennem værktøjet. Øvrige objekter ligeså.

Nu spørger du meget specifikt til SP og jo.. den tager SP'en og skriver koden ind i dokumentationen.

Tag et kig her: http://www.innovasys.com/products/dx2008/databasedocumentation.aspx
Avatar billede simsen Mester
13. juni 2008 - 14:57 #2
Hej janus

Smid et svar og tak for dit input.....

mvh
simsen :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
19. juni 2008 - 12:06 #3
Hola :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
19. juni 2008 - 12:08 #4
Hola de nuevo, olvidado respuesta *S*