Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. juni 2008 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

nummeret er tomt

Når feltet medlemsnummer er tomt i tabellen betalinger skal den vise Betal nu i belalt kolonnen på siden.

Men den melder fejl når den når til et nummer der er i brugertabellen men som ike er i betaling, hvad kan der være galt

<%
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("db.mdb")
%>
<%
sql = "select * from brugere where status <> 'Afsluttet' AND status <> 'Frivillig'"
Set rs = conn.Execute(sql)
%>
Måned&nbsp;: <%=month(date)%> År: <%=year(date)%></font></p>
<div align="center">
    <table border="1" width="61%" id="table1" bordercolor="#000000" cellspacing="0">
        <tr>
            <td width="142">
            <p align="center"><font size="2" face="Verdana">Medlemsnummer</font></td>
            <td width="265"><font size="2" face="Verdana">Navn</font></td>
            <td>
            <p align="center"><font size="2" face="Verdana">Status</font></td>
            <td width="143">
            <p align="center"><font size="2" face="Verdana">Betalt kontigent</font></td>
        </tr>
        <%
        do while not rs.EOF
        medlemsnummer1 = rs("medlemsnummer")

        sql1 = "select * from betalinger where medlemsnummer = " & medlemsnummer1 & ""
        Set rs1 = conn.Execute(sql1)
        if rs.EOF or rs.BOF then
        %>
        <tr>
            <td width="142"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("medlemsnummer")%></font></td>
            <td width="265"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("navn")%></font></td>
            <td><font face="Verdana" size="2"><%=rs("status")%></font></td>
            <td width="143">
            <p align="center"><font face="Verdana" size="2">
            <a href="betalt.asp?medlemsnummer=<%=rs("medlemsnummer")%>&md=<%=month(date)%>&aar=<%=year(date)%>&beloeb=<% if rs("status") = "Traener" or rs("status") = "Bestyrelse" or rs("status") = "Bero" then response.write "50" else response.write "200" end if%>">
            <font color="#000000"><span style="text-decoration: none">Betal nu</span></font></a></font></td>
        </tr>
        <% else %>
        <tr>
            <td width="142"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("medlemsnummer")%></font></td>
            <td width="265"><font face="Verdana" size="2"><%=rs("navn")%></font></td>
            <td><font face="Verdana" size="2"><%=rs("status")%></font></td>
            <td width="143">
            <p align="center"><%=rs1("beloeb")%></td>
        </tr>
        <% end if %>
        <%
        medlemsnummer1 = ""
        rs.movenext
        loop
        %>
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2008 - 22:17 #1
du har flere underlige ting i din kode - fx skriver du

if rs.EOF or rs.BOF then

hvorefter du begynder at udskrive fra rs - men den når jo netop først ind i den if hvis recordsettet er tomt så derfor vil den del altid fejle.

du forsøger også at udskrive rs1 uden først at undersøge om det recordset er tomt eller ej.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. juni 2008 - 22:33 #2
kan du redde trådene ud :-)
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2008 - 22:37 #3
ikke uden at vide hvad det går ud på - men mon ikke du bare skal ændre

if rs.EOF or rs.BOF then

til

if rs1.eof then
Avatar billede no_doubt Nybegynder
04. juni 2008 - 23:13 #4
Super, mig der ikke så mig for :-)

Et svar ?
Avatar billede keysersoze Guru
04. juni 2008 - 23:38 #5
svar