Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2008 - 23:02 Der er 11 kommentarer

Syntax error in INSERT INTO statement.

Hvor er fejlen?

strSQL = "Insert into rma (telefonnummer, navn, adresse, pnr-city, email, koebt, ordrenummer, varebeskrivelse, fejlbeskrivelse) values('" & request.Form("telefonnummer") & "','" & request.Form("navn")& "','" & request.Form("adresse")& "','" & request.Form("pnr-city")& "','" & request.Form("email")& "','" & request.Form("koebt")& "','" & request.Form("ordrenummer")& "','" & request.Form("varebeskrivelse")& "','" & request.Form("fejlbeskrivelse")& "')"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 23:09 #1
Du kan ikke have et feltnavn, der hedder: pnr-city
Hvilket databasesystem bruger du?
Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2008 - 23:09 #2
access db
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 23:10 #3
Og dertil kommer at du er helt åben overfor angreb af typen SQL-injection. Den kode du har her kommer vel ikke til at ligge på nettet i den her form??
Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2008 - 23:10 #4
hvorfor kan jeg ikke have pnr-city? skal jeg ændre til pnrcity?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 23:10 #5
I access kan du evt skrive  [pnr-city]  - eller selvfølgelig finde på et andet navn ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 23:11 #6
"hvorfor kan jeg ikke have pnr-city? " - fordi det rent syntaktisk ikke er et lovligt navn i SQL.
Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2008 - 23:11 #7
det er bare til en simpel RMA side, som ingen kan have interesse i at skodde op.
men hvis jeg skulle lave det sikkert, hvordan så?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. juni 2008 - 23:13 #8
Jamen, hvis det er dig ligemeget, så glem det.
Avatar billede kbonline Nybegynder
02. juni 2008 - 23:24 #9
Takker nu virker det.
Svar venligst.

Er det en let måde hvorpå jeg kan give ID nummeret til kunden?

Jeg tænker på om det kan skrives når i denne sætning vises efter insert kommandoen er udført :

Din RMA sag er nu oprettet.

<p>Du har fået følgende RMA nummer : rs(ID nummer)</p>
<p>Husk dette når du skal kontrollere status på din reparation.</p>
Avatar billede kbonline Nybegynder
03. juni 2008 - 00:07 #10
ikke nødvendig mere - jeg fandt en løsning.

men svar venligst
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. juni 2008 - 08:30 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak.