Avatar billede radiohead Nybegynder
23. maj 2008 - 11:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spam emailadresser på nyhedsliste

Hey

Var lige lidt i tvivl om kategorien, but here goes...

Jeg har fornylig erfaret, at en kundes nyhedsbrev-signup er blevet invaderet med ugyldige emailadresser(porno osv. - gaycum@hotmail.com  f.eks.)

Jeg kunne forestille mig, at robotterne forgæves forsøger at hente information om øvrige emailadresser via cc e.l, når der udsendes nyhedsbreve.

Mit spørgsmål lyder på, hvordan man bedst muligt undgår den slags - og om der overhovedet er en super løsning?

Tillægsspørgsmål. Jeg er ved at udvikle en "Tip en ven"-funktion, og bange for, at den på et tidspunkt ligeledes vil blive misbrugt af robotter. What to do?

pft.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
24. maj 2008 - 13:58 #1
du kunne gøre så brugeren skal skrive hvad der står i et billede (som mange sider bruger til at registrere brugere)
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. maj 2008 - 14:24 #2
Ja, den mulighed har jeg overvejet... Dog synes jeg ikke det er så brugervenligt i denne sammenhæng. :/

Diverse store virksomheder benytter jo heller ikke den slags validering til "tip en ven" og "nyhedbrev", så jeg tænkte, at der måtte være en anden mulighed.
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2008 - 14:35 #3
-- eller man kan bruge en javascript-maskine til at indsætte mail-adressen, så kan den optræde i en for mail-harvesters ubrugelig form (da de skal scanne tusindvis af sider pr. sekund kan de ikke tillade sig at have en bare lidt avanceret js-fortolker indbygget !-)
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:32 #4
Nå, men så vil jeg da lukke :)

Tak