Avatar billede jobless Nybegynder
23. maj 2008 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login med email og password

Hej.

Jeg fifler med login-kontrollen, og har brug for at brugere logger ind med sin email som brugernavn.

Som jeg ser det, kan det skabe problemer hvis brugeren skifter email, for så er jeg nødt til at skifte username (kan man det) ?

Er der nogen som har erfaring med login via email/password, og hvordan det håndteres i praksis ?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
23. maj 2008 - 10:30 #1
Du kan jo evt. have et unikt bruger ID i databasen for hver bruger. Dette ID bruges så alle andre steder i databasen hvor der refereres til brugeren.

Det sted hvor du styrer login af brugeren, vil du jo kunne validere brugeren vha. e-mail/password. Skifter brugeren e-mail adresse, vil alle referencer i databasen bruge id'et og der vil ikke opstå nogle komplikationer.
Avatar billede jobless Nybegynder
23. maj 2008 - 11:31 #2
Kan jeg bruge login-kontrollen med email og password (uden brugernavn) ?
Avatar billede jobless Nybegynder
23. maj 2008 - 12:00 #3
Eller, for at omformulere mig: kan jeg manipulere (udbytte) den indtastede email med brugernavnet, inden validering ?
Avatar billede jonas_h Nybegynder
23. maj 2008 - 14:39 #4
Tror jeg ikke du kan, hvis du bruger .nets egen login-kontrol. Ellers kan du jo selv lave én - det er trods alt kun to tekstbokse og en knap :)
Avatar billede jobless Nybegynder
23. maj 2008 - 14:53 #5
har flækket noget sammen, men problemet er at jeg manipulerer taksten i min login kontrol, og logger brugeren ind manuelt, men min login kontrol viser brugernavnet som er skrevet i login-kontrollen, og ikke der som bliver logget ind med i min code-behind
Avatar billede jobless Nybegynder
19. oktober 2010 - 08:39 #6
Lukketid