Avatar billede cdull Nybegynder
12. maj 2008 - 15:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny aspx side, template til indhold

Hej Folkens.

Jeg har en master page som indgår i alle mine sider.
Så når jeg opretter en ny side, laver jeg altid en standard opgave, at fjerne alt <html>, tilføje masterpage og tilføje content area.

Kan jeg lave en form for template så jeg slipper for at lave disse ændringer?
Evt. også med at nedarve fra min egen Page class.

På forhånd mange tak.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. maj 2008 - 16:47 #1
Hvis du sætter kryds i "masterpage" der hvor du opretter en ny side, og vælger din masterpage, vil den automatisk gør det for dig..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. maj 2008 - 16:50 #2
Den hedder "Select master page" og findes lige under "Place code in separate file", som er lige under tekstfeltet til filnavnet..

Sæt kryds i "Select master page", klik på Add, vælg din master page (ender med ".master") og klik "OK".

- Svar
Avatar billede cdull Nybegynder
12. maj 2008 - 17:16 #3
Jamen perfekt.
Hvordan har jeg dog kunne misse det i alt den tid jeg har arbejdet med visual studio. haha stort. Nåh men tak for hjælpen. Det var hvad der skulle til.