Avatar billede martinsorensen Nybegynder
01. maj 2008 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Connect til database på surftown.

Kære alle eksperter.

Jeg sidder med en ASP.NET side som jeg er ved at udvikle. Jeg har i den forbindelse oprettet en mssql database hos surftown som skal bruges til at gemme nyheder i. Ideen er så at man igennem hjemmesiden skal kunne indtaste nyheder som så bliver vist på en anden side.
Men hvordan connecter jeg til databasen, for derefter at kunne sende SQL kald. Det er en MSSQL database jeg har oprettet. Navnet er "barcode_nyheder".

Så det jeg vil er at jeg har 4 textboxe på siden som hver i sær gemmer indholdet i database når der trykkes på gem, som er en knap jeg også har lavet. Så jeg skal gøre noget lign. INSERT INTO.... osv.

Jeg har allerede en connectionstring til en anden database, som virker fint og ser ud som følgende i min web.config fil:

<connectionStrings>
        <remove name="LocalSqlServer"/>
        <add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=msdb1.surftown.dk;User=xxxxxxx;Password=xxxxxxxxx;Database=barcode_asplogin"/>
    </connectionStrings>

Det mit spørgsmål så går på er:

Hvordan laver jeg en traditionel connection til en database som ligger hos surftown, i codebehind filen. Jeg programmerer i C#. Jeg tænker det måske er det samme som ved form applikationer. Men jeg har nu siddet og roddet med det i rigtig langt tid nu uden at få det til at virke.
Sådan som jeg gør nu er jeg laver flg metode:

    public void dbconnect()
    {
        SqlConnection con = new SqlConnection("Server=msdb1.surftown.dk;User=xxxxxxx;Password=xxxxxxxxx;Database=barcode_asplogin");
        con.Open();
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("SELECT titel FROM nyheder", con);
        SqlDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();
        while(rdr.Read())
        {
            string nyheder = (string)rdr[];
            label.text = nyheder;
        }
        con.Close();
    }

Men virker ikke rigtigt.

Håber det er forståeligt!? Og i kan hjælpe mig lidt på vej! :)

MVH

Martin
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
01. maj 2008 - 11:53 #1
Fandt selv løsningen:

protected void dbconnect()
    {
        SqlConnection con = new SqlConnection("Server=msdb1.surftown.dk;User=barcode_martin;Password=barcode;Database=barcode_nyheder");
        con.Open();
        SqlCommand cmd = new SqlCommand("INSERT INTO nyheder VALUES ('TEST_Title', 'TEST_body', 'TEST_link', 'TEST_dato')", con);
        SqlDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();
        while (rdr.Read())
        {
            cmd.ExecuteNonQuery();
        }
        con.Close();
    }
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
01. maj 2008 - 11:54 #2
dsf