Avatar billede srofhest Nybegynder
23. april 2008 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Multi lang. side.

Jeg har set et cms system (www.e107.org) hvor man kan skifte sprog alt efter hvilke sprog der er installeret på sitet.

har et spørgsmål om den måde de gør og hvordan man kunne gøre lignene i asp.net/c#.

de har fx. en lang side der hedder lan_download.php og i den står fx.

<?php
define("PAGE_NAME", "Downloads");

define("LAN_dl_1", "(Restricted)");
define("LAN_dl_2", "No downloads yet, please check back soon");
define("LAN_dl_3", "No downloads in this category yet");
define("LAN_dl_4", "Files available: ");
define("LAN_dl_5", "Total size of files: ");
define("LAN_dl_6", "Files downloaded: ");
define("LAN_dl_7", "Description");
define("LAN_dl_8", "Get");
define("LAN_dl_9", "Return to Category List");
define("LAN_dl_10", "Filesize");
define("LAN_dl_11", "Image");

osv.

og i download.php bliver siden included og tingene kaldt med

$ns->tablerender(LAN_dl_18, "<div style='text-align:center'>".LAN_dl_2."</div>");

Kunne godt tænke mig at gøre noget lign, nogen ideer?
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2008 - 22:29 #1
Led efter globalization - det hele er indbygget i .NET
Avatar billede srofhest Nybegynder
23. april 2008 - 23:17 #2
ok du. jeg tjekker det ud.
Avatar billede srofhest Nybegynder
24. april 2008 - 09:59 #3
dejligt, og så ser det ud til at fungere en del bedre en php's. svar for points.
Avatar billede keysersoze Guru
24. april 2008 - 12:22 #4
svar :)
Avatar billede srofhest Nybegynder
25. april 2008 - 13:21 #5
Har lige en ting mere du kan hjælpe med hvis det er.

Synes det ser lidt rodet ud hvis alle .resx filer bare ligger og flyder sammen så jeg har puttet dem i hver sin mappe kaldet en-US, da-DK osv. og så hedder alle filer i mapperne bare det samme, kan man bare sådan lige få den til det eller skal man lave et override for at vælge mapperne i stedet for bare putte fx en-Us bagpå filnavnet?
Avatar billede srofhest Nybegynder
25. april 2008 - 13:27 #6
Sådan som billeder her viser. http://www.keep-gaming.com/like_this.jpeg
Avatar billede keysersoze Guru
28. april 2008 - 18:26 #7
Om du har 75 filer eller 75 mapper gør vel næppe den store forskel rent overskuelighedsmæssigt :)

Det kan formentlig godt lade sig gøre men jeg har ingen umiddelbar idé til hvordan.