Avatar billede sysop Juniormester
09. april 2008 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Visual Basic installer.

Jeg har lavet en database application og vil benytte den medfølgende installer til, at installere på min pc. Det gør den også ganske fint, men hvor f..... ligger den mit program henne?

Jeg kan ikke vælge det under installationen, og den laver bare en genvej i min start menu, men jeg kan ikke finde programmet og dets database med stifinder.

Nogle idéer???
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2008 - 08:35 #1
højreklik på den genvej i din startmenu og vælg egenskaber, på en af fanerne kan du se hvad den peger på. Du må kunne vælge hvilken folder den skal ligge i når du generere instalationen.
Avatar billede sysop Juniormester
10. april 2008 - 19:55 #2
Den har jeg prøvet. Den henviser bare til: C:\Documents and Settings\Jensen\Menuen Start\Programmer\XXX og herinde er der så en genvej til programmet.
Jeg har aldrig nogensinde været udefor, at jeg ikke har kunnet finde programmet.

Og nej den installer giver ingen muligheder for, at vælge mappe/drev.
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2008 - 22:32 #3
Jeg er noget på udebane her.

Men hvis det er "Visual Studio installer", som du har brugt, er der disse properties:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa243965(VS.60).aspx
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 08:13 #4
jamen, hvis du finder en genvej i den folder, kan du jo gøre det same med den og se hvor den peger hen? ellers lav en søgning, du ved vel hvad programmet heder
Avatar billede sysop Juniormester
12. april 2008 - 07:53 #5
Falster: Tror den installer du henviser til et til VB60. Der er intet i VBstudio2008 som ser sådan ud.
Jape44: Har selvfølgelig prøvet at søge, men den finder kun genvejen.
Avatar billede falster Ekspert
12. april 2008 - 12:31 #6
Du har ret - undskyld. Endnu et prøve-langskud:

Har du prøvet at benytte din installer på en anden PC?

Som jeg har forstået dig, har du installeret på udviklingsmaskinen. Det kunne jo være, at den her opfører sig "særligt".
Avatar billede sysop Juniormester
13. april 2008 - 07:28 #7
DEN HAR JEG OGSÅ PRØVET. Gør nøjagtig det samme.
Avatar billede sysop Juniormester
16. april 2008 - 21:04 #8
Løsning fundet. Det er fordi den var lavet som en ClickOnce application. Løste det med en anden installer.