Avatar billede urup Nybegynder
08. april 2008 - 14:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lavve en database på nettet

Hej

Jeg skal lave en hjemmeside som er en blanding af Den blå avis og Dating.

Det skal være en side hvor man skal få og/eller tilbyde noget.

Hvad skal jeg bruge dertil ??
Avatar billede keysersoze Guru
08. april 2008 - 15:03 #1
MySQL eller MSSQL lyder som gode muligheder som database - Access bliver hurtigt for lille hvis du skal op i den størrelse site og Oracle er prismæssigt nok for dyr. Rent programmeringsmæssigt vil ASP.NET eller PHP være en god mulighed, alternativt også ASP selvom det nok er ved at være passé... men er du i tvivl om disse valg så er det nok en lidt stor løsning at starte ud med.
Avatar billede urup Nybegynder
08. april 2008 - 15:48 #2
Det skal være nemt at lave.....
Regner med ca 1000 profiler med data på en a4 side
Ca 1000 besøg hver dag
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 15:53 #3
Hvilken erfaring har du?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 15:55 #4
der er vist ikke nogen datingsite der er nemme at lave, men prøv at starte med et gratis færdilavet script og prøv dig frem med at instalere det efter de anvisninger som findes her http://www.tufat.com/s_free_dating_system.htm
Avatar billede keysersoze Guru
08. april 2008 - 16:36 #5
hvis ikke det er flere data lyder det ikke som om at siden bliver overrendt og så kan Access i teorien godt bruges - men ellers hold fast i en større som MySQL/MSSQL.

Hvis du ingen programmeringserfaring har er det bestemt ikke et nemt projekt at komme i gang med - både database og serversideprogrammering er bestemt ikke let, specielt hvis det skal gøres pænt og optimalt og ud fra din beskrivelse er det en kæmpe opgave du har påtaget dig.
Avatar billede urup Nybegynder
09. april 2008 - 12:07 #6
ok..hvad kan jeg ellers bruge ???

Det er til en jobside hvor firma kan lægge deres ansøgning og søgerne deres CV ??
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 12:32 #7
der er en gratis her http://www.jobberbase.com
ellers er der mange kommersielle løsninger
Avatar billede urup Nybegynder
09. april 2008 - 14:55 #8
Jeg skal jo have siden og styre den...kan man det der ???
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 15:09 #9
ja du downloader koden og installere den på en server, du skal huske at du skal have php og mysql installeret, men ellers ved jeg ikke noget om jobberbase
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 15:21 #10
her kan du se en liste over gratis website hosting hvor php og mysql er installeret http://www.0php.com/free_PHP_hosting.php

det gør det noget nemmere at få op og køre i en fart end hvis du selv skal til at configurer en webserver
Avatar billede urup Nybegynder
09. april 2008 - 22:52 #11
Jeg tror jeg skal lave en hjemmeside med nogle sider på hvor man kan søge ellers tilbyde.

Jeg har hotel hos B-one...nogle der ved hvilket software der er godt til at lave det ??
Avatar billede w13 Novice
10. april 2008 - 09:43 #12
Notesblok? ;)
Avatar billede urup Nybegynder
10. april 2008 - 23:18 #13
Ikke lige helt med.????

Hvad er det nemmest at bruge til at lave en hjemmeside ??gerne på dansk
Avatar billede keysersoze Guru
11. april 2008 - 07:29 #14
Dreamweaver eller Visual Studio - men vær dog stadig opmærksom på at programmet alene langt fra gør det, det er stadig manden bag der skal have egenskaberne.
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 12:56 #15
lukketid?