Avatar billede heyn Nybegynder
26. marts 2008 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udvikler jeg et ansigt?

Hej Alle.

Jo jeg kender godt metoden med at have et foto i frontal, og et i profil, og derefter "påklistre" poly's så de passer på begge billeder samtidig.
Problemet er at det tager ENORMT lang tid, el. man skal være super pro. Jeg har hørt der findes programmer / plugins der kan generere hovederne ud fra nogle få foto. Man skal bare følge op med lidt 'finpudsning'.
Kender nogle til sådanne programmer? Det gør ikke noget hvis de er    gratis!

Med venlig hilsen Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
26. marts 2008 - 00:10 #1
P.S.
De skal udvikle modeller der kan anvendes i vesion 9.
Avatar billede osborne Nybegynder
27. marts 2008 - 13:05 #2
Den er ikke gratis men heller ikke voldsom dyr
http://www.facegen.com/

Der er også en Free version med fuld funktionalitet så du kan prøve hvordan det er at arbejde med og hvor hurtigt du kan lave en model af f.eks. dit eget ansigt ud fra et par fotos. Men den gratis version af programmet kan ikke eksporte dit resultat ud i 3D format og har et logo stemplet i panden :-)

Koster omkring 1400 kr
Avatar billede heyn Nybegynder
05. april 2008 - 10:37 #3
Ok - prøvede fecegen. Resultatet var ikke opløftende - Kræver megen 'finpudsning'. Men tak alligevel.

Christian
Avatar billede osborne Nybegynder
05. april 2008 - 11:44 #4
Tak for point. Ja det kræver altid noget finpudsning - og jeg kender desværre ikke programmer der umiddelbart gør det bedre. Det tager rigtignok lang tid at lave modellere fra bunden men det er også rigtig sjovt. Du kan jo vælge at tage dig tiden til det - Når du først har lavet dit første ansigt, kan du typisk genbruge dele til andre ansigter. Bare det at modellere et øre ordentligt tager tid, men der er gode tutorials på nettet (men det ved du sikkert). En anden tilgang er at tage udgangspunkt i et program som Poser. Der er nogle færdige figurer som du så kan eksportere og derefter modellere videre på, men så er der jo også hele spørgsmålet om teksturen (unwrapping osv.) uanset hvilken metode du anvender. Hvis du finder en bedre metode må du gerne lige skrive det her.. det kunne være cool at høre om. Af nysgerrighed - hvad er det du skal bruge din model til (hvor detaljeret skal den være?)
Avatar billede osborne Nybegynder
19. april 2008 - 01:37 #5
Her et andet program af slagsen, igen ikke gratis (koster omkring 700 US$).. ser umiddelbart ud til at have en milliard parametre der kan skrues på. Se evt. et par demos her:

http://www.di-o-matic.com/products/Plugins/FacialStudio/demo.html#
Avatar billede osborne Nybegynder
26. april 2008 - 00:48 #6
Endnu program er Faceshop:
http://www.renderosity.com/news.php?viewStory=13736
Men som altid kræves typisk en del finpudsning af model og ikke mindst tekstur efter første skud - men et godt skridt på vejen.
Avatar billede osborne Nybegynder
26. april 2008 - 01:18 #7
Og så er der EON Reality der bla. har gratis 3ds max plugins, men jeg ved ikke lige med deres program til at danne 3d ansigter ud fra 2d (vælg video fra dropdown menuen i dette link):
http://www.eonreality.com/resources/video/view.php?id=1219312242017c2de4e3a0fe6
Avatar billede osborne Nybegynder
26. april 2008 - 01:22 #8