Avatar billede infelix Nybegynder
11. marts 2008 - 09:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel - Kopier fil fra linket til en ny folder!

Hej alle,

jeg har en excel sheet med et filnavn og link til filen som ligger på drevet,og mit spørgsmål er:

Kan man på en eller anden måde vha. link-adressen kopier den fil til en ny mappe??

Altså jeg har en ny og tom mappe,hvor jeg gerne vil kopier de filer som er i arket vha. de links som jeg har! Det er fordi de filer som der er link til, er i forskellige folder på mit drev, og der er omkring 200-400 filer!!

Så hvis der er en løsning,så vil det gør mit liv meget nemmer lige nu!!!

På forhånd tak!
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. marts 2008 - 12:56 #1
med FSO: fileSystemObject

Afhængig af hvad dit link er, burde det forholds vis nemt kunne gøres med:
fso.movefile
eller fso.copyfile
Avatar billede infelix Nybegynder
11. marts 2008 - 13:26 #2
linket er bare direkte link til selve filen, som f.eks c:\test\test.doc

hvordan kan det så implementeres i excel?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
11. marts 2008 - 13:54 #3
sorry, troede det var "Visual Basic"
har du alle dine stier stående i Excel arket?

Så ville jeg da gøre følgende (i en bat fil) - men forbered i excel:

A      B                  C
copy  c:\test\test.doc    c:\samlet\

Dvs. dine links i kolonne B
Copy i alle linie, kolonne A
din sti i alle linie, kolonne C

Marker alle, kopier til notesblok, erstat "tab" med " " (marker/kopier en tab for at erstatte tab) - gem som filnavn.bat - og kør den.

Så kan du lave en delete på alle filerne bagefter

??? Sådan ville jeg gøre
Avatar billede infelix Nybegynder
11. marts 2008 - 15:13 #4
det er helt perfekt...havde total glemt at man kunne gøre det på den måde!

tak!