Avatar billede radiohead Nybegynder
02. marts 2008 - 20:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lidt regular expressions

Hejdav

Jeg savner noget regular expression til et brugernavn.

Bogstaver, tal, bindestreg og underscore er de eneste karakterer der skal tillades.

Desuden læste jeg noget om, at man ved hjælp af ALT-tasten og det numeriske keyboard kan lave specialtegn, der snyder vaideringen. Er det rigtigt?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. marts 2008 - 21:31 #1
Mønster:

^[a-zA-Z0-9_-]+$

> Desuden læste jeg noget om, at man ved hjælp af ALT-tasten og det numeriske keyboard kan lave specialtegn, der snyder vaideringen. Er det rigtigt?

Valideringen skal under alle omstændighweder også foretages på serveren. Nej, du kan ikke snyde dig forbi denne. Jeg kan nu hellet ikke lide se pointen i at man skulle ønske at kunne gøre det?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. marts 2008 - 21:32 #2
Har du i øvrigt ikke også nogle grænser på hvor kort eller hvor langt navnet må være?
Avatar billede radiohead Nybegynder
02. marts 2008 - 21:40 #3
Tak for det.

De bliver også valideret på serveren.
Længden af brugernavnet osv. checker jeg på nuværende tidspunkt bare med txt.lenght <>

Er det smarterer at gøre det med regular expression?

Husk svaret .-)
Avatar billede nielle Nybegynder
02. marts 2008 - 21:51 #4
Om det er smarter eller ej - er vel et smagsspørgsmål. Det kan dog gøres direkte i regexp'en:

Minimum 8 tegn langt:

^[a-zA-Z0-9_-]{8,}$

Maksimum 16 tegn langt:

^[a-zA-Z0-9_-]{8,16}$
Avatar billede radiohead Nybegynder
02. marts 2008 - 21:53 #5
Super.. Tak for hjælpen. :-)