Avatar billede logitech33 Nybegynder
07. februar 2008 - 23:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

pc starter ikke

hej exp,
min pc er underlig,
den frøs og jeg slukkende den ved at trykke på reset knappen..

nu genstart jeg pcien, og jeg kan vælge mellem 5 valgmuligheder, blandt andet fejlsikret tilstand, normal tilstand, osv osv..
unanset hvad jeg vælger, så genstarter den bare igen..

hvordan løser jeg dette problem
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2008 - 23:40 #1
En af valgmulighederne er sikkert "deaqktiver automatisk genstart ved systemfejl", prøv denne, og den genstarter ikke, men kommer med en blå skærm, hvor den i tekst skriver hvad den er sur over.

Du kan skrive fejlkoden ind her, så er det lettere at give et bud på problemet.
Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. februar 2008 - 08:38 #2
jeg får ikke lov til at komme ind til styresystem.. den bliver ved med at genstart uanset hvilken tilstand jeg vælger,

ydermere kommer der ikke nogen blåskærm
Avatar billede Jensen DK Novice
08. februar 2008 - 09:59 #3
Er det en bærbar? Har du XP på den?
Avatar billede logitech33 Nybegynder
08. februar 2008 - 10:57 #4
ja, det er en bærbar og har xp
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2008 - 13:06 #5
Så må du prøve at trykke F8 lige når BIOS boot er færdig, og inden XP boot starter. Så får du menuen frem, hvor du kan vælge "Deaktiver - - -  -"
Avatar billede Jensen DK Novice
08. februar 2008 - 13:10 #6
Prøv at køre en chkdsk vejledning kommer her, du skal nok bruge den hvor din XP skive skal bruges.  http://www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede logitech33 Nybegynder
14. marts 2008 - 11:05 #7
det hjælp heller ikke,
har formateret maskinen..