Artikel top billede

Hver fjerde ansat har en lav grad af tilfredshed med oplæring i nye it-systemer på jobbet. Endnu flere føler, at tiden med at lære nye systemer at kende fylder for meget. (Foto: Unsplash / Memento Media)

Oplæring i ny it skaber frustrationer: Mange ansatte føler, at de spilder tiden

En stor del af danske medarbejdere mener, at de kunne have brugt tiden bedre på jobbet end at lære nye it-systemer at kende.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • En stor del af danskere i arbejde mener, at tiden brugt på at lære nye it-systemer at kende er spildt.
  • Mange af dem er utilfredse med den oplæring i ny it, som virksomhederne stiller til rådighed, er for dårlig.
416
2:15 min
Så har ledelsen igen købt en beta-version af et CMS og lader det være op til medarbejderne at finde veje uden om alle fejlene og manglerne.

Ovenstående eksempel på dårlig it-ledelse kunne være hentet fra det virkelige liv. For det går tydeligvis ofte skævt, når virksomheder køber ny it, og de ansatte skal oplæres at bruge det.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter