Avatar billede elisen Nybegynder
29. januar 2008 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemmelavede ikoner

Hey!
Er der et program eller en måde, hvorpå man kan lave sine egne ikoner til skrivebordet, f.eks. et billede af sig selv eller lignende??
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2008 - 12:10 #1
Ja da. Photoshop kan hvis du kan finde det rigtige plugin og ellers findes et rigtig godt lille program der hedder Microangelo der er specielt lavet til oner. Dette program kan bl.a. konverterer hvisse billedeformater til ikoner
Avatar billede summer Mester
29. januar 2008 - 12:22 #2
Gratis programmet IrfanView kan også lave .ico filer Hvis du ikke har det så:
http://www.tucows.com/preview/194967 Det er ikke nødvendig med andre plugins. hvis du vil have det på dansk, kan du hente da sprogfil her:
http://www.irfanview.com/languages.htm
Avatar billede elisen Nybegynder
29. januar 2008 - 12:23 #3
det rigtige plugin?? Man kan ik bare åbne et billede i photoshop og så gemme det som en speciel fil?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2008 - 12:48 #4
Den kan du med det plugin jeg taler om, jeg kan bare ikke huske hvad det hedder. måske kan jeg finde spørgsmålet her på E. jeg ser lige og vender tibage
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. januar 2008 - 12:50 #5
Avatar billede falster Ekspert
29. januar 2008 - 15:53 #6
IcoFX - god og gratis

http://icofx.xhost.ro/
Avatar billede falster Ekspert
29. januar 2008 - 16:39 #7
Hej igen.

Svaret er OK. jeg vil blot tilføje, at hvis du vil lave "rigtige" ikoner - altså en icofil med både 256x256 pxs, 48x48 pxs, 32x32 pxs. osv., tror jeg, at du får det svært med IrfanView, der i øvrigt er et fantastisk program. Held og lykke.
Avatar billede summer Mester
29. januar 2008 - 19:39 #8
Der skal ikke installeres andet end IfanView - åbne et billede med programmet - gem som .ico fil
Sværere er det ikke. Har gjort det masser af gang og har lige "afprøvet" igen, så go on elisen og tak for point :-)