Avatar billede clausdam Nybegynder
24. januar 2008 - 21:29 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Feedback på "ord"

Hej alle,

Jeg håber meget I vil hjælpe mig med denne opgave selvom den er lidt kryptisk.

Jeg har brug for at høre, hvad jeres første tanker/indskydelser er når I hører ordet: "onemind"

Jeg vil meget gerne høre det første I tænker, så lad helst være med at google onemind, da I så bliver ledt i en bestemt retning.

Skyd løs!

Mvh.

Claus
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. januar 2008 - 21:51 #1
selvstændighed
Avatar billede 2c Nybegynder
24. januar 2008 - 21:59 #2
On my mind

Ved ikke hvorfor... :-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
24. januar 2008 - 22:31 #3
en anden indskydelse er sådan lidt "Big Brother" agtigt - altså en alt overskyggende "mastermind"
Avatar billede challenge Praktikant
24. januar 2008 - 23:24 #4
Diktatur - et sted, hvor uenighed ikke tolereres.
Avatar billede enya Nybegynder
24. januar 2008 - 23:31 #5
"Sekt-agtigt"... Altså et negativt ladet ord..
Avatar billede clausdam Nybegynder
25. januar 2008 - 10:59 #6
Fedt lad mig endelig høre fra flere. Jeg vil udvide mit spørgsmål lidt senere med nogle logoer, så hæng endelig på

Claus
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. januar 2008 - 12:00 #7
søgt.

Lyder som noget en marketing afdeling kunne spytte ud efter forgæves forsøg på at finde et godt trademark.

Det skal nok alludere til "one mind"/"gung ho"/målrettethed, men det manglende mellemrum øger den forvirring der kommer af brugen af et fremmed sprog så meget at det alt ialt nok må kaldes et elendigt valg.

mvh JakobA
Avatar billede clausdam Nybegynder
25. januar 2008 - 12:36 #8
Hej alle,

Tak for jeres svar. I har (desværre) bekræftet vores antagelser. Vi er en nyopstartet virksomhed, som med rødder tilbage i det frivillige sociale foreningsliv, er begyndt at tilbyde kvalificerende undervisning for foreninger og organisationer.

Ordet onemind kom sig af en idé en amerikansk ven havde til et slogan: one team, one goal, one mind. Det skulle sympolisere noget af den tanke ved at der ved fx. teambuilding (som vi laver en del af) opstår en slags fælles "mind"=intelligens,sjæl, tænkesæt etc.

Da vi fik et logofirma til at komme med forslag til os, viste det sig bare at de havde en hel anden opfattelse. Logoerne så nærmest religiøse ud, og deraf sluttede vi, at vi hellere måtte undersøge folks generelle opfattelse nærmere. Kender I det at man har hørt et ord så mange gange, at det får en helt speciel betydning? Sådan har vi det med onemind.

Jeg er glad for jeres svar, og vil gerne smide pointene til dem der har svaret, så send nogle svar. Lidt ærgeligt at man skal dele pointene, men jeg synes ikke at nogle af jeres svar er bedre/dårligere end andre.

ps. kan du/I komme med et virksomhedsnavn som bare fænger vores formål er der mange point i vente :o) Se evt. nærmere på onemind.dk

Vh. Claus
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. januar 2008 - 16:22 #9
Tjae, "målrettet" ville være rart, men indeholder et 'å' så det giver problemer i en URL.

Det er efterhånden længe nok efter fremskridtspartiet til at "fremskridt" nok kan bruges som et positivt ord igen.

"fodslag" er et godt dansk ord for noget nær det samme men har måske lovlig meget association til ensretning som 44fire44 og challenge allrede har været inde på.

"formål", igen et 'å' :(  Men her ku man måske skifte til engelsk, "purpose" er et dejligt ord og næsten umuligt for danskere at stave galt.

Hum. et er at kritisere, det er noget helt andet selv at hitte på ;-))
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. januar 2008 - 16:28 #10
Nåh, how. "formaal" er måske ikke helt dumt hvis specialet er sportsklubber. Det lange a give så en tvetydighed imellem "formål" og klubbernes fokus på at der skal scores nogen mål. men ikke meget hærd hvis det er sejlklubber i går efter.
Avatar billede clausdam Nybegynder
27. januar 2008 - 21:18 #11
Idrætsforeningerne er ikke umiddelbart vores største målgruppe, da disse i forvejen har store og meget veludarbejdede kursusforløb. Vi indsats vil initielt ligge i de frivillige sociale foreninger.

Vh.

Claus