Avatar billede oppes Seniormester
29. december 2007 - 19:44 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

hvor stor c:drev og andre drev

har-Medion 360 gb hd, Vieta home, Hvordan er det bedst at partitionere?
29. december 2007 - 20:07 #1
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 18:46 #2
Nu har jeg fået en  Medion fra aldi 360gb.
er der fordele at dele disken til mange partitioner, c,d,e,f,.og hvor store su de enkelte så vare?
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 18:48 #3
jeg mener at c-drevet blir meget stor hvis man gør som det står på det du har send til mig?
30. december 2007 - 18:57 #4
... spøjs sammenligning:
I en bil er motorrummet (=læs XP Styresystemet) (normalt) foran og bagagen (=læs dine EGNE DATA) bagved...

Derfor C: til Styresystemet + Seriøse PROGRAMMER - i dit tilfælde eks. ~30-40 Gb.
Derefter 'resten' af disken D: til dine EGEN DATA: Dokumenter, musik, film, foto, mail, adresseliste, foretrukne, ...

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-opsaetning.htm - punkt 23 ->
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 19:20 #5
Så Du mener at to dreve er nok, hvad minus med at lave fire drev jeg tænker at så kunde man have en til musik en til billede. Og endnu en som man kunde installere hjælpeprogrammer. Jeg spørger bare, er der nogen fordele over huvedet med det jeg skriver.
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 19:22 #6
Jeg sku nlige tilføje at styresystem er Vista home men på den anden komputeren som jeg bruger er XP home version. Nogen mener at man sku blive ved XP Hvad siger du?
30. december 2007 - 19:32 #7
Mht drev størrelser så er det næsten et religionsspørgsmål *S* ...
Hvis du har fast tildelt eks 40Gb til foto/billeder og der 'en skønne dag ' ikke er plads nok der men der er plads på musik drevet... hvad så ???

Derfor opret "hoved" mapper på D: til
\Dokumenter
\Mail
\Musik
\Film
\Foto
\...

Samt evt.
\Drivers (Drivers til din Hardware så det er klar til evt. geninstalation af C:)
\Install (Instalationspakker at diverse programmer/sikkerhedspakker så det er klar til evt. geninstalation af C:)

... sidstnævnte debat vil jeg ikke blande mig i (endnu)...
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 20:03 #8
Så Du mener at C:drev og D:drev er den  bedste løsning. Og ikke flere drev.
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 20:10 #9
Sådan har jeg tolket dit kommentar.
30. december 2007 - 20:43 #10
... nemlig ...
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 20:56 #11
Tak for tålmodiheden så må Du svare for at få pointerne. Rigtigt godt nyt "ekspert" år fra mig.
30. december 2007 - 21:10 #12
2U2

Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2007 - 23:33 #13
Ja det var et svar . Nu er jeg kommet så langt at jeg har konstateret at vista er på plads nu vil jeg gerne lave partition, vil du hjælpe?
31. december 2007 - 11:23 #14
Du kan finde den i diskhåndtering ? [START][Indstillinger][Kontrolpanel][Administraton][ComputerAdministration] - Diskhåndtering ? - og følg guiden...
Avatar billede oppes Seniormester
31. december 2007 - 12:11 #15
Tak for hjælpen kom med et svar og få pointerne, Godt nyt "ekspert"år!
31. december 2007 - 14:54 #16
[30/12-2007 21:10:25]
Avatar billede oppes Seniormester
31. december 2007 - 17:43 #17
en lille ting mere jeg kan ikke finde administraton
31. december 2007 - 18:21 #18
... hedder / placering måske noget andet i Vista ?

Skrivebord - HøjerMusseTast på [Denne Computer] - Administrar...] ...
Avatar billede oppes Seniormester
31. december 2007 - 18:40 #19
nu fandt jeg det og er på diskhåndtering. Der står : Boot C: simpmpel grulæggende NTFS i orden (system,boot,sidefil,.Crashdump, Primær partition) 315,27 GB
Og under dette står:Recover (D:) simpel grundlæggende FAT 32  I orden (logiskdrev    20,07  GB)