Avatar billede tommyf Nybegynder
17. december 2007 - 13:20 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Word 2007 & og nummerering af overskrifter

Jeg vil gerne lave det her i Word 2007:
http://www.shaunakelly.com/word/numbering/OutlineNumbering.html

Jeg kan snildt lave en automatisk nummerering af overskrifterne i de tidligere udgaver af Word, men i 2007 mangler fanebladet Outline Numbering bare helt.

Det drejer sig om en engelsk udgave af Word 2007.

What to do? :)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2007 - 13:32 #1
Burde være her:
Format -> Bullets and Numbering -> Outline Numbering
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2007 - 13:33 #2
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. december 2007 - 13:49 #3
Kunne slet ikke finde format :-/
... hader det der Office2007.

Smid et svar, det er jo sikkert korrekt :)
(En bekendt der lige kiggede forbi, vidste åbenbart hvad der skulle gøres)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2007 - 14:16 #4
Okay, jeg har ikke selv Office 2007, men kan se ud af mange spørgsmål, den har vist ændret udseende på mange måder. Og vi er jo vane-mennesker, så der går lidt tid inden det sidder på rygradden.  :-)  God jul...
Avatar billede ladyhawke Novice
17. december 2007 - 14:42 #5
Inden du smider det helt i skraldespanden så findes der på www et par activex kontroller som viser brugergrænsefladen fra Office 2003. I den kan du vælge den funktion du vil bruge, så viser den hvor den tilsvarende funktion findes i Office 2007
Avatar billede word-hajen Nybegynder
17. december 2007 - 15:31 #6
Word 2007 har 3 forskellige muligheder for bullets/nummerering på fanen Home:

1. Bullets
2. Numbering
3. Multilevel list

For at sætte nummerering på dine overskrifter (Headings 1-3 f.eks.), skal du klikke på den 3. Derefter vælge enten Define new multilevel list eller se, om der ikke i library er en liste, der er formateret med numre på Headings.

Hvis du vælger Define new multilevel list, får du en dialogboks, der minder ret meget om den fra "gamle dage"; i hvertfald hvis du klikker på More og får alle de valg, som du har mulighed for at styre.

Definér dine nummereringer, som du "plejer", men husk endelig at linke dem til den rigtige typografi (Link level to style - som bliver vist, når du har klikket på More i dialogboksen).

Møg-irriterende, indtil man har opdaget, hvordan nummereringer hænger sammen i 2007 :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. januar 2008 - 01:01 #7
word-hajen > Smid et svar.
ladyhawke > Hvis du har et link, så smid også et svar.

Regmer med det er i orden med vejmand :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. januar 2008 - 03:06 #8
Det er bare helt ok med mig.  :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. januar 2008 - 14:49 #10
Kommer her :-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. januar 2008 - 15:31 #11
Tak for hjælpen i tre, det er altid en fornøjelse at stille et spørgsmål herinde :)