Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 09:42 Der er 21 kommentarer

USB virker ikke

Hej
Kan nogen hjælpe mig. Når jeg tilslutter mit dig.cam. til usb står der på cam.display - initializerer usb forbindelse, men den finder aldrig forbindelsen.
Jeg har undersøgt om alle USB forbindelser virker og det fremgår af enhåndshåndtering at der ikke er problemer.
Hvad kan problemet være?? Kan nogen hjælpe
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 10:22 #1
Kan du slutte andet til via USB?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 10:37 #2
Nej har forsøgt med webcam og dig.cam. ingen forbindelse
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 10:41 #3
Så vil jeg foreslå at du Tager al strøm fra pc'en - altså ingen strømtilslutning overhovedet - venter i 5 minutter og så prøver igen. Det gør sommetider tricket.
Hvis det ikke virker, går du under enhedshåndtering og sletter alt vedr. USB Controllere og så genstarter pc'en igen.
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 11:18 #4
ok har forsøgt med at fjerne strømme, det gik ikke.
det andet syntes jeg virker lidt voldsomt. hvad sker der når jeg sletter alt vedr. USB og så genstarter? kommer der så nogensinde liv i USB igen?
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. december 2007 - 11:47 #5
Ja for så vil den bare finde at der er nyt hardware. Også skal det bare reinstalleres.. Måske prøv også og gå ind på dit bundkorts hjemmeside og hent nyeste drivere.
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 12:39 #6
Så er det også prøvet og ganske rigtig så oprettes der nye porte igen men det løste ikke mit problem. Mit cam. kan stadig ikke finde hul igennem
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 12:48 #7
Har du installeret driver til cam?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 12:49 #8
ja da
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. december 2007 - 12:50 #9
Er det Vista du køre med? Og hvad model er dit cam?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 12:57 #10
Konica Minolta Z5, hvad er Vista?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 12:58 #11
Det er ikke kun mit dig.cam. der ikke dur. Heller ikke min søns 3 telefon, hans PSP eller webcam. fungere. Problemet er bredere end lige Minolta
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. december 2007 - 13:01 #12
Er det dansk eller engelsk version Windows du har?
for så kunne løsningen være følgende:

gå ind i din diskhåndtering:
højreklik på denne computer - administrer - hvis ik den er foldet ud så fold lager ud - og diskhåndtering.
Hvis den er derinde så check lige om den konflikter med et drevbogstav.
prøv og ændre den til X f.eks.
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 13:12 #13
jeg skylder måske at fortælle at mine USB har virket, men pludselig en dag ikke ville mere. Jeg er ikke bekendt med at jeg har lavet noget om men min søn sidder og roder med maskinen hele tiden.
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 13:13 #14
Har du prøvet forskellige USB-porte?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 13:16 #15
jeg har kun et drev nemlig C som jeg ganske rigtig kan se når jeg højreklikker på diskhåndtering, men det giver vis ikke mening at ændre det til X gør det?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 13:17 #16
Jeg har prøvet de 5 jeg har. Desuden har jeg fordeler med 4 i og når den tilsluttes så lyser den dvs. den registrerer tilslutning men stadig ingen liv og jeg få heller ikke automatisk besked om nyt hardware
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 13:22 #17
Du kører XP med SP2?
Avatar billede skol Nybegynder
17. december 2007 - 13:22 #18
Lige præcis det jeg gør
Avatar billede TheJoker Juniormester
17. december 2007 - 13:31 #19
Så kan jeg kun konkludere at din USB porte er røget sig en tur andet kan jeg ik sige til det.
Hvis du har kørt de nyeste drivere ind, afinstalleret or reinstalleret, det har virket men virker ikke mere. Så enten det eller også er din Windows helt ude og skide. Så måske en reinstallation er eneste mulighed.
Avatar billede nva Praktikant
17. december 2007 - 13:53 #20
Du kan jo lige tjekke at alle ledninger sidder hvor de skal, og hvis det er tilfældet kan du prøve en repair http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 det mister du ikke noget ved - dog skal du huske at opdatere windows bagefter.
Avatar billede thov Forsker
17. december 2007 - 14:19 #21
Er det en stationær computer, sø køb et PCI-kort med 4 USB tilslutninger - det koster ca. 100kr.
Til bærbare findes der PCMCIA kort med, almindeligvis, 2 USB stik.