Avatar billede sreddy Nybegynder
04. december 2007 - 16:38 Der er 7 kommentarer

Onlinelæsning af local-fil

Puha,
jeg har store problemer med at få mit website (med php og mysql) til at læse en localfil på min harddisk. Hvordan gør jeg.

Der er tale om en fil der skal ordnes og smides i database.

$filename = file("c:\\racestats.log");
$fp = @fopen($filename, "rb"); ...

Den forsøger at finde filen, men man får en "Unable to access" filen, og det er altså rette sted :) :l

Jeg har tidligere lavet upload functioner og andet uden større problemer på min side.
Avatar billede leif Seniormester
04. december 2007 - 16:53 #1
Det er fordi at PHP er serverside sprog, så det kode du skriver her vil lede på selve serveren og aldrig kigge din lokale maskine.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. december 2007 - 20:25 #2
Avatar billede sreddy Nybegynder
04. december 2007 - 20:34 #3
Æv.
Coderdk, er det muligt at uploade en enkelt fil uden confirmation så?
Det skal jo kunne foregå automatisk, men har umiddelbart svært ved at tro at php vil tillade upload af fil uden at kræve accept af brugeren :(
Avatar billede coderdk Praktikant
04. december 2007 - 21:21 #4
Nope, brugeren skal selv vælge filen og trykke upload...
Avatar billede sreddy Nybegynder
04. december 2007 - 22:10 #5
Kan man så til gengæld forestille sig en batchfil der uploader en fil? Det ville kunne løse problemet nemlig
Men copy fil.txt ftp://user:pass@...dk  gider ikke rigtigt virke
Avatar billede coderdk Praktikant
04. december 2007 - 22:43 #6
Avatar billede leif Seniormester
30. december 2007 - 21:30 #7
Mere hjælp ?