Avatar billede lesp Nybegynder
01. december 2007 - 19:52 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Priser på PDA-abonnement

Hej
Jeg overvejer at anskaffe mig en PDA, men den økonomiske del spiller en stor rolle, så jeg ville høre hvad folk i snit betaler om måneden og hvor meget de bruger den. Altså hvad det koster for at synkronisere for at tjekke mails osv.
Jeg skal have en med Windows.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. december 2007 - 20:07 #1
Du betaler ikke abbonement for en PDA - med mindre at det er PDA som også kan fungere som mobiltelefon. I det tilfælde er det almindelige mobilpriser.

Synkronisering med f.eks. Outlook på din Windows PC foregår via programmet ActiveSync som sikket følger med din PDA år du køber den - og ellers kan de downloades fra ictosofts hjemmeside. Det koster ikke noget.
Avatar billede lesp Nybegynder
02. december 2007 - 12:52 #2
SÅ med en PDA som mobiltelefon koster det intet at synkronisere med outlook?
Avatar billede fxj Juniormester
02. december 2007 - 13:06 #3
Hvis din PDA er forsynet med telefon (tror så nok det hedder en smartphone, men er ikke sikker :-) kan du synkronisere på flere måder:
1) Via ActiveSync. Her skal du være i nærheden af din computer og synkroniseringen sker så via et kabel, WiFi eller Bluetooth. Det koster ikke noget.
2) Via et trådløst netværk. Hvis adgangen til hotspottet er gratis koster det ikke noget at synkronisere
3) Via opkald til mailserveren. Her koster det abonnement og tid afhængig af dit abonnement.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 13:08 #4
Det koster ingen ting at synkronsere din PDA med Outlook - punktum. Det har intet at gøre med om den også kan fungere som mubiltelefon eller ej.
Avatar billede lesp Nybegynder
02. december 2007 - 13:39 #5
SÅ med en PDA som mobiltelefon koster det intet at synkronisere med outlook for at tjekke sine mails?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 13:55 #6
Det afhænger hvad du mener med at synkronisere med Outlook:

Hvis du vil synkronistere din PDA med den Outlook du har på din PC - så er det gratis.

Hvis du vil hente nye emails ned fra POP3 serveren så kostrer det selvfølgelig efter almindelige opkalds takster.
Avatar billede lesp Nybegynder
02. december 2007 - 15:31 #7
Hvad er en POP3 server?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. december 2007 - 16:16 #8
Det er der hvor din mail ligger og venter til at du f.eks. starter din PC sådan at Outlook kan hente den ned på din PC.
Avatar billede lesp Nybegynder
02. december 2007 - 16:28 #9
Okay. Det har jeg ikke forstand på, men jeg skal kunne synkronisere overalt, selvom jeg ikke befinder mig i et hotspot
Avatar billede fxj Juniormester
02. december 2007 - 16:44 #10
Jeg syntes der bliver rodet lidt rundt i begreberne. Prøv evt at læse her
http://www.pocketfreak.dk/tips/inbox/inbox.html
http://www.pocketfreak.dk/tips/exchange2003/exchange.html
Avatar billede lesp Nybegynder
05. december 2007 - 17:50 #11
Det var guldkorn fra begge. Skriv et svar begge to.
Avatar billede fxj Juniormester
05. december 2007 - 19:29 #12
et svar :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. december 2007 - 15:44 #13
Svar :^)